Kakaolu, Fındıklı Muffinler

             Hollandaca kursunda konu bugün ''spreekbuurt'' idi. Spreekbuurt: Bir konu seçip onu  anlatmak demek. Bende EEG teknisyeni olduğum için epilesi ve EEG konularını seçtim. Konumu anlatmadan önce yaptığım muffinleri dağıttım. Herkes çok beğendi. Hatta kimileri keki yumuşak olduğu için muffin ununu hazır sandı. Sunumun güzel geçti, evet biraz zor bir konu seçmiştim doğrusu ama herkes memnun ayrıldı kurstan.
             Aslında bir önceki verdiğim baz (sade) muffin tarifinin aynısı. Ayrıca yeni muffin kalıbı aldım ve birde bununla deneyim istedim :) gerçekten büyük kolaylıkmış...Bu defa ki muffinimiz büyük ve bol fındık aromalı.. İlk yaptığım muffler çok beğenildiği için bu sefer de bu şekilde demek istedim, Umarım sizde deneyip yorumlarınızı yazarsınız...

Malzemeler:

  
        (12 adet için)
  • 250 gr. un (8 yemek kaşığı tepeleme un)
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2 yumurta
  • 3,5 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Türk kahve fincanından birazcık fazla sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı toz kakao
  • 1 su bardağı ince çekilmiş fındık içi
  • Muffin kek kalıbı 





Yapılışı:
  1. Fırını 180 dereceye alın.
  2. Bir kapta toz şeker, vanilya ve yumurtaları çırpıcı ile 5 dk. karıştırın.
  3. Üzerine yoğurt ve sıvıyağ ekleyip tekrar elde çırpıcı ile çırpın. Birbirine iyice karışmış olmalı.
  4. Ayrı bir kapta un ve kabartma tozunu eleyin ve karıştırın.
  5. Bu aşamada sıvı karışımı unlu karışımla birleştireceğiz. Sıvı karışımı yavaş yavaş unlu karışıma tahta kaşıkla karıştırarak ilave edin. Sonrasında mikserle homojen bir karışım elde edene kadar  karıştırın. 
  6. Kakaoyu da ekleyin ve mikserle iyice karışmasını sağlayın.
  7. Son olarak ince çekilmiş fındık ilave edin ve tahta kaşıkla karıştırıp muffin kalıbının üzerine önce muffin kağıtlarını dizin ve içlerine 2 yemek kaşığı dolusu karışımla doldurun.
  8. Net dakikasını koymuyorum çünki her fırın aynı olmuyor. Benim fırınım yaklaşık 40 dk. pişirdi. zaten kokusundan da kendini belli edecektir. Kokular gelmeye başladığında kürdan testini uygulayın.(Kürdan kolayca batıp çıkabiliyorsa kek olmuş demektir.)


Afiyet Olsun :)

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık canım
    tabi ki herkes beğenecek nefis görünüyorlar afiyetler olsun başarılarının devamını diler kutlarım seni......

    YanıtlaSil
  2. cok severim muffinleri...bende cup cake yaptim bugün...resimlerin ahrika ellerine saglik

    YanıtlaSil
  3. Bende öyle valla hele de çayın yanında mmm :)) Gördüm resimlerinizi ellerinize sağlık Emel hanım çok şirin görünüyorlar :))
    Teşekkürler ve Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Biraz daha iyileşeyim yapıcam mutlaka bunlardan, ellerine emeğine sağlık canım, yine beklerim sevgiler.
    Bu arada sayfamda iki çekilişim var, gelirsen sevinirim.

    1.Çekiliş çok tatlı bir hediyes var (tıklayın)

    2.Çekiliş çok zarif ve hatırası olacak hediyesi var (tıklayın)

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim hobibox :)) Çekilişe seve seve katılırım canım :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok güzel tarifler ben 13 yaşındayım yapmaktan zevk aşdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim canım, hoşgeldin siteme. Maşallah sana :))

      Sil
    2. Mutfak Canavarı16 Şubat 2013 15:02

      ben 11 yaşında olan bir erkek olmama rağmen muffin ablamla yapmaktan çok zevk aldım teşkrl

      Sil
  7. Harika gözüküyorlar,ellerine sağlık canım..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Sadece kağıt kalıplara koyarak yapsam olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur ancak kalıpların sert olmasında fayda var. Dr. otker'in muffin kalıplarını deneyebilirsin. Ben çok memnunum.

      Sevgiler

      Sil
  9. denedim çook güzel oldum ama beni biraz kuru oldu neden oldu onu anlamadım ama acaba yoğurt yerine süt koydum ondan mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlim bu tarifin ozelliigi yogurtla yapilmasidir. Yogurt kullaninca hafif nemli oluyor ve yumusak olmasini sagliyor, Deneyip yorum yazdigin icin coook tesekkur ederim canim, afiyet olsun

      Sil
    2. çoook teşekkür ederim yorumunuz için bugün tekrar deneyecem ve sık kullanıma ekledim sizin sitenizi sıkı takipçiniz olacam çoook güzel tarifler var ii günler :) tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
  10. denedim güzel oldu fakat üstü kurudu sert oldu fazla mı beklettim acaba
    buket

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Edalı Mutfağım, ben internette gördüğüm tarfileri, nacizhane mantık süzgecimden geçirerek deniyorum, mantığıma uymayan tarfi es geçerim. Muffin tarifini dün gece gördüm, çok beğendim ve üşenmeden gece 11 de muffin yapmaya koyuldum. Tarifin tam tuttu, tadı da nefisti. ben içine fındık yerine ceviz koydum, çok yakıştı. Muffinler dinlendiğinden bugün tadı daha bir güzel olmuştu. eşim de bende, misafirlerim de çok beğendi. Hatta hazır zannettiler, o kadar yani. Harika tarifin için teşekkür ederim, ellerine sağlık. öpüyorum. sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Gece 2 buçuk itibariyle tarifi uygulamış ve keklerime kavuşmuş bulunuyorum. Artık sabah bakarım tadına, ama kokular müthiş. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, tarifinizi denedim ve cok memnun kaldim. Benim favori tariflerim arasinda yer aldi bile. Tek kelimeyle mukemmmel :)

    YanıtlaSil
  14. merhabalar..bugün muffinlerinizi denedim kappış kapış gitti resmen, yarısını fındıklı kakaolu yarısını bitter çik. parçalı sade yaptım.yalnız 12 kalıba sığdıramadım 14 tane çıktı :D şahsen sade+çikolatalı daha çok hoşuma gitti bnm..bu güzel tarif için teşekkür ederiz.Buraya da yazmak istedim ki bir tarifi deneyeceğimde ilk bakacağım yer yorumlardır siz de deneyin favorileriniz arasında yerini alıcaktır ;)

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar muffinler bir harika oldu evde kapış kapış gitti bu ne güzel olmuş hazırkilere taş çıkartır diye diye öldüler :D Yarsını fındıklı kakaolu yarısını çik parçalı sade yaptım. Benim favorim çik parçalı oldu ;) tavsiye edilir

    YanıtlaSil
  16. yağ kahve fincanı derken Türk kahvesi mi neskafe fincanı mı acaba belirtmemişsiniz ?

    YanıtlaSil
  17. sevgili eda hanim,bu tarifi icine findik eklemeden yapmayi dusunuyorum.ama bu durumda hamur daha az yogun olacagi icin biraz daha unmu eklemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba İpek Hanım, eğer fındıksı yapmak isterseniz bu tarifi denemenizi tavsiye ederim: http://www.edalimutfagim.com/2012/01/muffin-yumusack-kekler.html
      %90 herkes bu tariften memnun :)

      Sil
  18. bende yaptim ancak kaliplarim yayildi ve tasti. kaliptanmi kaynaklaniyor yada iki kalip ust ustemi kullanmaliyim. bilgi verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, silikon ya da sadece kağıtkalıp mı kullanıyorsunuz? Eğer öyleyse malesef bu kaçınılmaz bir durum. Teflon 12li muffın kalıplarıyla işinız cok daha kolaylasır. Dilersenız iki kat kalıp kullanın ama sonucun cok degıscegını sanmıyorum. Benim tavsiyem teflon kalıplarda pişirmenizdir.

      Sil
  19. 3.5 çay kaşığı kabartma tozu ile 12 adet muffini bu malzemelerle kabartmayı başardıysanız sırrı nedir? Çünkü ilk gördüğüm bu tarifi deneme hatasına düştüm malesef taş gibi oldu hepsi. 1 paket kabartma tozu olması gerekiyor en az. O şekilde 2. kez yapınca oldu. Tabi malzemelerin boşa gitmesi tekrar malzeme almaya gitmek derken saatlerce uğraştım. Kabartma tozuna ilişkin bilgi verirseniz çok memnun olurum. Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar eda hanım.. tarifinizi denedim ve mükemmel oldular. hatta şu ana kadar denediğim en iyi muffin tarifi diyebilirim. ben fazladan damla çikolata da koydum nefis kokuyorlar. müthiş oldular teşekkür ederim paylaşımınız için. :))

    YanıtlaSil
  21. merhaba eda hanım tarifinizi denedim lezzetine yumuşaklığına diyecek sözüm yok ama bnm bi sorunumm var ilk denememdi aldığım muffin kağıtlarının içine 2 yemekkaşığı malzeme koymama rağman yayıldılar daha fırına bile koymadan başladı yayılma kağıtlarım çok yumşak sanırım acaba unla tarifi sertleştirsem yararı olurmu çok biliyomuş gibi 200lü aldımda muffiin kağıtlarını :D

    YanıtlaSil
  22. bende denedim lezzet olarak mükemmel duruyolar ancak demir kalıp kullandım bi acayip oldu şekli :D siz nasıl bi muffin kabı kullandınız acaba :) şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. arkadaşlar bu kalıpların bide sert olanları var.küçük kaseler şeklinde ama kağıttan.o kalıplar işe yaramıyo hemen yayılıyo ;)

    YanıtlaSil
  24. silikon kalipla yaptim yapismadi cok guzel cikti, tadida guzel esim bayildi amna disi daha sert oldu seker ve vanilya nkullanmadim ondan olabilir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, evet şeker koymadığınızdan dolayı biraz daha sert bir kek elde etmiş oldunuz.

      Sil
  25. muffinlerim çok güzel oldu bu site dizaynıyla tatlılığıyla tarifleriyle çok güzelll bayıldımmm:D:D

    YanıtlaSil
  26. Slm.Tarif için teşekkürler , çoook güzel oldular mükemmel😋Resmini çekip göndermeyi çok isterdim ama nasıl yükleyeceğim bilmiyorum. Herkese tavsiye ederim. İyi günler☺

    YanıtlaSil
  27. Şu an pişiyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  28. Sizi tarif ararken buldum. Tarifi çok begendik. Sizin izniniz olmadan blogumda yayınladım , umarım kızmazsınız.Montessoriye gönül veren bir annenin ogluyla olana oyun maceraları blogumuzun amacı.Takip eden annelere evlatları için yapabilecekleri güzel bir tarif oldugu için paylaştım . Detaylarını okumak isterseniz http://keremlegunler.blogspot.com/2016/07/kakaolu-fndkl-muffin.html burdan okuyabilirsiniz. Bu güzel tarif için teşekkür ederim ellerinize klavyenize saglık :)

    YanıtlaSil
  29. merhaba tarif ararken buldum sayfanızı, birazdan yapacağım. Acaba sadece küçük silikon kalıplarda artı muffin kalıbı koymadan yapsak olur mu ?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder