Diş Buğdayı Partisi ve Çikolatalı Mus Kremalı Pasta Tarifi

   Merhabalar, Geçen hafta kızımın dişlerinin yenı çıkması şerefine arkadaşlar arasında bir kutlama yaptık. Kutlama öncesi pasta üzerinde, bu konuda işinin ehli olan arkadaşım Özlem'le gecelere kadar çalıştık. Hatta ikimizin eşleri de yardımda bulundular. Emeklerimizin sonunda içimize sinen bu sanat eserini ortaya çıkardık. Tekrar çok teşekkürler :)

    Pastanın kekinin lezzeti ve kreması tam yerinde. Sizi bilmem ama ben ne zaman pastaneden pasta alsam, özellikle de kremasını yedikten sonra çok rahatsız olurdum. Ama bu pastayı yedikçe yiyesim geliyor. Benim aradığım lezzet buymuş kesinlikle! Biliyorum çok övüyorum ama inanın gerçek bu.


   Bu kadar çok pastadan bahsetmişken tarifini vermemek ayıp olur değil mi? Tabiki de bugün pasta keki ve çikolatalı mus kreması tarifini yazıyorum. Aslında pastanın yarısı beyaz krema, yarısı da çikolatalı musla kaplı ancak fazla tarifle dikkatinizi dağıtmak istemiyorum. Bu arada bu güzel pastanın tarifleri arkadaşım Özlem Şardan Sukaş'a aittir. Kendisi sağolsun beni kırmayıp tariflerini verdi. Umarım buradan bu tarif, birçok kişinin lezzetli pastalar yapmasına, sevdiklerini mutlu etmesine vesile olur ve bunu benimle de paylaşır :)

 Soframdaki lezzetler;
  • Peynirli ve patatesli yufka börek
  • Peynirli poğaça (Tarifi burada!)
  • Sade ve zeytinli açma
  • Börülce salatası (Tarifi yakında!)
  • Çikolatalı- kakaolu muffin
  • Şekerli-beyaz çikolatalı pop kek (Tarifi burada!)
  • Diş Partisinin simgesi diş pastası ( Pastanın yarısı Çikolatalı-muzlu diğer yarısı çilekli-mascarpon peynirlidir.)
Pandispanya Keki için (26 cm yuvarlak kalıp) malzemeler:
  • 140 g bitter  ya da beyaz çikolata
  • 75 g tereyağ
  • 6 adet yumurta
  • Bir fiske tuz
  • 120 g toz şeker
  • 100 g un
  • 50 g nişasta
  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
Pandispanya kekinin yapılışı:
  1. Fırını 175 dereceye ayarlayın. (Fansız)
  2. Çikolata ve tereyağını kısık ateşte eritin. (Yakmamaya özen gösterin!)
  3. Yumurtların sarıları ile beyazlarını birbirinden ayırın. Sarılarını toz şeker ile krema kıvamına, rengi açılana kadar çırpın.
  4. Soğuyan ama hala akışkan durumdaki çikolatayı yumurta sarılarına, bir yandan çırparak yavaşça ekleyin.
  5. Yumurta beyazlarını bir fiske tuz ile katılaşıncaya kadar çırpın.
  6. Çırpılan yumurta beyazlarını yumurta sarısı- çikolata karışımına 3 aşamada ekleyerek, yavaşça, havalandırarak yedirin.
  7. Un, nişasta ve kabartma tozunu bir kapta karıştırın. Bu karışımı eleyerek yumrutalı karışıma yine 3 aşamada, havalandırarak yavaşça yedirin.
  8. Kek karışımını her tarafı yağlı kağıt ile kaplanmış olan 26 cm'likyuvarlak kelepçeli kalıba dökün.
  9. Önceden ısıtılmış 175 derecede 40-45 dk kadar pişirin.
  10. Kek iyice soğuyup kalıbından çıktıktan sonra kağıt havluya sarıp üzerini streç film ya da bunlar yoksa alüminyum folyo ile kaplayın ki ertesi güne nemli bir kekiniz olsun. Üzerinde çatlak kısımlar var ise onları bıçakla kesiniz. Daha sonra kekinizi katlarına ayırın. Üzeri en düzgün olan en üste gelmelidir. 
  11. Daha sonra her bir katın üzerlerini sütle ıslatın. Hafif ıslak bir kek elde edin.
  12. Kremanız buzloabında beklediten sonra kekleri krema ile kaplama aşamasına geçiniz.
Notlarım:
  1. Bu tarifte en önemli nokta 6. ve 7. basamaklardır. Bu aşamaları lütfen daha özenle uygulayınız.
  2. Diş pastası yapmak isterseniz 2 adet 26 cm'lik yuvarlak kek yapmalısınız. Yuvarlak kekleri yanlardan keserek kare şeklini verin ve birbirine yapıştırın. Böylelikle dikdörtgen şeklinde kekimiz oldu. Diş şeklini vermek için önce yağlı kağıda diş şablonu çizin sonra bunu kekin üzerine koyarak şekil verin. Kesilen fazla kekleri atmayın. Bunlarla bir sonraki yayında pop kek yapacağız :)

Yorumlar

  1. hayırlı olsun dişiniz masanız ise süper ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Turuncu Tatlar :) sağolun..

      Sil
  2. harikasınız..En kötü gününüz böyle olsun canım arkadaşım.. Allah size böyle özel böyle güzel günler göstersin sağlıkla inşallah..Güneş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım arkadaşım, Allah herkese, hepimze mutlu, huzur dolu günler yaşsatsın inşallah :)

      Sil
  3. merhaba pastanin altindaki gumus vb. zeminleri nerden temin edebiliriz tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabala Sibel Hanım, pastanın altındaki gümüş alttığı pasta malzemeleri satan yerlerde bulabilmeniz mümkün. Eğer bulamazsanız kendiniz de yapabilirsiniz. Kırtasiyeden en kalın mukavva karton alın ve üzerini alüminyum folyo ile kaplayın ben çoğu zaman böyle yapıyorum.

      Sil
  4. Merhaba şeker hamurunu nerden temin edebilirim. Tarifiniz için çok teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  5. Pasta tarifini g sız da verebilir misiniz

    YanıtlaSil
  6. Eda hanim kizlarimin diş bugdayi partisi için denedim bu tarifi herkes bayildi :) ve vazgeçilmez bir pasta tarifi oldu benim için bundan sonra bütün pastalarim bu tarifle olacak çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebru gerçekten çok sevindim beğenmenize :) Afiyetler olsun, Allah yawrularınıza uzun ömürler versin. Ayrıca rica etsem pastanın fotoğrafını da benimle paylaşırmısınız? Şimdiden teşekkür ederim. Sevgilerimle...

      Sil
  7. bu tarifi ben de oglumun dis bugdayi icin deneyecegim sadece 26cm kalipla küçük olmuyor mu onu merak ettim fotograflari paylasirimmm tarif icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  8. merhaba Eda hanım. pastanız çok güzel görünüyor. bende oğlumun diş buğdayı partisi için yapmayı düşünüyorum. internetten araştırdığım kadarıyla krema bir iki saat sonra şeker hamurunu eritmeye başlıyormuş. siz bu tarifle böyle bir sorun yaşadınız mı? bir gün önceden yapmayı düşünüyorum. buzdolabında muhafaza etsem olur mu.pasta kreması yerine ganaj kullanılıyormuş şeker hamurlu pastalarda. bilginiz varmı. kaç saat bu şekli korudu pastanız ve nerde nasıl muhafaza ettiniz. çok soru sordum ama cevaplarsanız sevinirim. teşekkürler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder