Zencefilli-Tarçınlı (Şeker Hamurlu) Kurabiye Tarifi



Merhabalar bugün çok güzel bir tarifle karşınızdayım. 
Bu kurabiyeleri ister sade şekilde yiyebilir, isterseniz şeker hamuru ile süsleyerek sevdiklerinizle paylaşabilirsiniz.



Malzemeler:
  • 125 g margarin ya da tereyağ
  • 2,5 ya da 3 su bardağı kadar un
  • 150 g pudra şekeri (1 su bardağı + 1/4 su bardağı)
  • 1 çay kaşığı zencefil
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı muskat tozu (isteğe bağlı)
  • Bir tutam karanfil tozu (isteğe bağlı)
  • 1 adet portakal ya da mandalina kabuğu rendesi
  • 2 yemek kaşığı bal
  • 1 adet yumurta (orta boy)
Süsleme için; şeker hamuru, çeşitli şekerlemeler

Yapılışı:

Tüm malzemleri sırasıyla mutfak robotundan  geçireceğiz;
  1. Öncelikle margarin ve unu ekmek kırıntısı görünümünü alana kadar robottan geçirin,
  2. Daha sonra içine pudra şekeri, zencefil, tarçın, karanfil, muskat ve portakal ya da mandalina kabuğu rendesini ilave edip robotu çalıştırın. (Hepsi birbirine iyice karışmış olması gerekiyor)
  3. Son olarak ise yumurta ve balı bir kasede çırpın ve bunu robotun içindeki karışıma ilave edin. Tekrar mutfak robotunu çalıştırarak homojen bir görünüm elde edin.
  4. Bu aşamadan sonra hamuru çalışma alanınıza alın. Eğer çok cıvık ise eşit miktarlarda un ve pudra şekeri ilave ederek (Örneğin 1 yemek kaşığı un + 1 yemek kaşığı pudra şekeri gibi) kulak memesinden biraz sert bir hamur elde edin.
  5. Buzdolabında 1 saat kadar ya da  derin dondurucuda 30 dk bekletin. Soğuk hamuru nişasta ile yarım santim kalınlığında açın. Kullanacağınız kalıbı da nişastaya bulayarak hamura bastırın.
  6. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yaklaşık 13-14 dk kadar üzeri hafif altın-kahve rengini alana kadar pişirin.
** Dilerseniz, şeker hamuru ile süsleyebilir ya da kurabiyelerin üzerine bir miktar bal sürerek şekerlemeler dökebilirsiniz.

 Sizlere yardımcı olması açısında aşağıdaki şeker hamuru ile süslenmiş kurabiyeleri yakından fotoğrafladım.

 

  

Tarif ile igili notlarım; 

> Bu tarif mutfak robottu kullanılmadan da uygulanabilir ancak her aşamasını çok iyi yoğurmak gerekmektedir.
> Kurabiyeler önceden ısıtılmış fırında ve dakika tutularak pişirilmeli aksi takdirde kurabiyeniz çok sert olur.
> Şeker hamurunu kurabiyeye yapıştırmak için ben bal kullandım. 
> Kurabiyelere kurdale geçirmek için delik açmak isterseniz, fırından çıktıktan hemen sonra kalın kürdanı yavaşça döndürerek kurabiyeye batırmanız yeterli olacaktır. 
> Kurabiyeleri nemlenmemesi için metal ya da cam bir kavanozun içinde muhafaza ediniz.

Not: Bu tarif Edalı Mutfağım'a aittir.
Afiyet Olsun!



Yorumlar

  1. CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK ŞİRİN OLMUŞ.bU BAHARATLI KURABİLER ZATEN ÇOK LEZZETLİ OLUYOR Senin kurabiyelerinda nefis görünüyor.Canım kusura bakma farkında olmadan büyük harf kullanmışım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Güloanne :) Önemli değil daha güzel olmuş bence :))

      Sil
  2. Nice - Would love to share with all my foodie friends - If you're interested then head over to FoodFotoGallery dot com and submit one of your food photos (without watermarks, please).

    YanıtlaSil
  3. Merhaba tarifinizi cok begendim, yarin arkadasimla yapicaz.adet olarak tahminen kactane cikiyor merak ettim.sevgililer günü icin kalpli kirmizi seker hamurlusunu yapicaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, Teşekkür ederim ;) Eğer kalıplarını büyük ise 20 adet çıkar ama küçük kalıplar kullanacaksanız 25 - 30 adedı bulabılır. Bende Tarifi yarıya indirip sevgilier kurabiyesi yapacağım şimdiden kolay gelsin :))

      Sil
  4. Slm isim eda hanimmi? Buarada ben aysel dun yazmistim.sevgililer gunu kurabiyemizi tarifinizle yaptik harika oldular.kalip kucuktu sanirim tam 70tane cikti.blogunuz cok coook guzel tamamini inceleyemedim fakat bukadari bile enfes.ozenli tarifler var...Şık tatlilar yapmayi yemeyi ve sunmayi seven biri icin... ya uzatmayim tek kelime bayıldım. Cok tesekkur ediyorum, sıkı takip edicem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Aysel Hanım, Evet adım Eda,
      Güzel yorumlarınız için çok çok çok teşekkür ederim :) O kadar mutlu oldum ki yorumunuzu okurken anlatamam. Bu yolda devam etmem için bana destek veriyorsunuz resmen. Tarifi deneyip yorumlarınızı eksik etmediğiniz için sağolun, Afiyetle yiyin, Sevgililer gününüz şimdiden kutlu olsun :)

      Sil
  5. ellerinize sağlık
    bana da beklerim
    guzelsunumlar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Merhaba eda hanim kurabiyenizi denicem ilk deneyiyim olucak acaba tereyagi ile kac kasik yag oluyo bide unu kac bardak oluyo netten bakyim ama herbiri farkli ben birebir sizden ogrenmek istiyorum yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, tereyağı 2 yemek kaşığından biraz fazla ve 2,5 su bardağı un kullanabilirsiniz. Sevgiler

      Sil
  7. benim kurabiyelerim çok gevrek oluyor süsleme yaparken kırılıyo ne yapabilirim acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, kurabiyeleri yarım santim kalınlığında açmalı ve fırına koyduktan 10. dakikadan sonra takibe almalısınız. Kurabiyenin İnce açılması ve uzun süre pişmesi çok gevrek olmasına neden olur. Süsleme yaparken dağılması bu sebeblerin yanında un ve nişasta kıvamını iyi ayarlamanıza bağlı. Benim verdiğim tarifi uygulamanızı öneririm. İyi günler...

      Sil
  8. Eda Hanım merhaba portakal kabuğu yerine limon kabuğu koysak olur mu? Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, dileğiniz aromayı kullanabilirsiniz mesela ben mandalina kabuğu rendelemeiştim kurbiyelerim çok güzel kokuyordu ;)

      Sil
    2. Eda Hanım merhaba . Şeker hamurlu kurabiye tarifi ararken tarifinizi buldum ve aromalarını düşününce tariflerden en güzeli sizinkisi gibi . Size iki sorum olacak , bu kurabiyeleri arkadaşımın düğünü için sürpriz olarak yapmak istiyorum ama yaklaşık 100 taneyi hızlıca yapamam , süslenmiş haliyle bu kurabiyelerin raf ömrü ne kadardır ? Bir ya da iki hafta dayanır mı ? Dayanması için nasıl saklamam gerekir ?
      Diğer sorum ise şu : Robotumun hamur yoğuran bir aparatı yok , robotun normal bıçak aparatını kullanarak hamuru yapıp sonra da elimle biraz yoğursam bıçak metal olduğu için hamurun kıvamında sorun oluşturur mu acaba ?

      Sil
    3. Merhabalar; kurabiyelerin süslemiş haliyle raf ömrü yaklaşık 3-4 gündür. O da şu şekilde; Üzerinde şeker hamuru kurur ve kurabiyesi yumuşamaya başlar bu nedenle çok bekletmemekte fayda var. Size tavsiyem kurabiyeleri önceden pişirip dipfrize atın ve 3 gün önceden süsleyin böylece işiniz biraz daha kolaylaşır. Diğer sorunuz için ise bende sizin gibi yapıyorum benim çok mutfak robotum yok bu nedenle yeteri kadar karıştıktan sonra çıkarım biraz nişasta ile kendim yoğuruyorum ve bu şekilde herhangi bi sorunla karşılaşmadım. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kolay gelsin, hoşçakalın :)

      Sil
  9. Merhaba .Dün yazmıştım size , arkadaşımın düğününe yapacağım diye . Bugün kalıplarım geldi ve onları da denemek adına hemen sizin tarifinizi denedim . Bayram için şeker şeklinde kalıplardan kestim kurabiyeleri , süslemesini yarın yapacağım inşallah . Portakal kabuğu yerine limon kabuğu rendesi kullandım , evde karanfil ve muskat yoktu onları da koymadım ama yalnızca tarçın ve zencefil ile bile süper oldu , tekrar teşekkürler .
    Yalnız aklıma takılan bir konu var , doğru kıvamda pişirdiğimden emin olamıyorum , bu kurabiyelerin makbulü gevrek ve ağızda dağılır olması mıdır , yoksa hafif yumuşak olması mı ? Benimkiler hiç ağızda dağılmıyor , nemlenmiş bisküvi kıvamında sanki . Acaba doğrusu bu mu ? Bilgilendirirseniz sevinirim .

    YanıtlaSil
  10. bu kurabıyeler margarınlede yapılabılıyormu

    YanıtlaSil
  11. margarinle de yapılabiliyor mu?

    YanıtlaSil
  12. slm bal yerıne başka bırşey örnegın recel koysak olurmu ılk defa denıycemde

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Nazmiye Hanım, kurabiyeyi margarinle ve reçelle de yapabilmeniz mümkün. Denedikten sonra yorumlarınızı yazarsanız çok sevinirim. Afiyet olsun. Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  14. eda hanim merhaba ben simdi tarifinizi yaptim hamuru acmak icin evde nisasta yok nisastasiz acsam olurmu ? cok acil cevap bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Özden, tabik de normal un kullanarak yapabilirsiniz..

      Sil
  15. merhaba eda hanim tarifnizi simdi denedim fakat hamuru acmak icin evde nisasta yok ne yapmaliyim ?

    YanıtlaSil
  16. keyifle takip ediyorum bloğunuzu bende buralarda yeniyim bekliyorum bloğuma :) http://pembelilyumlar.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  17. Merhaba eda hanım çok araştırdım en güzel kurabiye tarifi ama benim kurabiyelerim çok sert oldu acaba neden

    YanıtlaSil

Yorum Gönder