Ağlayan Pasta [Çikolata soslu-Krem şantili Islak kek]

Yapımı gerçekten basit  ve çok hafif bir tatlı, mutlaka deneyin! 

Malzemeler;

  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı kakao (Ben küçük boy kullandım)
Üzeri için;  2 su bardağı soğuk süt gezdirilecek.
  • 1 paket Hazır krem şanti  
  • 1 paket çikolata sosu

Yapılışı:
  1. Yumurta ve toz şeker rengi açılana ve köpürene kadar çırpılır.
  2. Üzerine süt, sıvıyağ, un, vanilya, kabartma tozu ve kakaoyu ilave ederek tüm malzemelerin iyice birbirine karışması için çırpın.
  3. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında keki pişirin. (İlk yarım saat fırın kapağını açmayın yoksa kekiniz söner)
  4. Kek piştikten sonra ilk sıcağı gittikten sonra üzeri kürdan ile delinir. 2 su bardağı sütü gezdirin. Kekin sütü iyice çekmesini bekleyin
  5. Bu sırada hazır çikolata sosunu paketteki tarifine hazırlayınız. Soğumaya bekletin.
  6. Kek iyice sütü çektikten sonra tarifine göre krem şantiyi hazırlayın ve kekin üzerine sürün. Soğuyan çikolata sosunu da kremanın üzerine dökün buzdolabında biraz dinlenmeye bıraktıktan sonra servis edin.
Kaynak: http://www.nefisyemektarifleri.com/pratik-aglayan-kek-tarifi/
Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. günaydınlarrrrrrr
    Ağlayan pastaya bayılırım nefis bir sunum olmuş
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar..Ellerinize sağlık,en güzel pastalardan birini yapmışsınız..Blogunuzu çok beğendim,hemen izlemeye aldım..Tanışmaya banada beklerim.sevgilerimle..www.nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. bugun kızımın doğum günüydü iş çıkışı yapımı yapabileceğim kolay ama lezzetli bir pasta ararken tarifinizi gördüm ve denedim. güzel oldu ancak bir dahaki sefere çikolata sosu (Almanyadayım belki burdaki soslar daha yoğun olmuş olabilir) daha az kullanacağım daha hafif olacağını umuyorum. teşekkürler tarifiniz için.

    YanıtlaSil
  4. Yagini ve sutunu cok az soylemissiniz sizin dedgiginiz gibi yapinca cok kati oldu bende uzerie ekledim sut ve yag ozaman iyi oldu tskler

    YanıtlaSil
  5. Mutfakta acemi biri olarak ilk kek deneyimimdi. Ilk olmasina ragmen cok begenildi. Cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  6. Kaynak göstermenizi tebrik ediyorum. Başkalarının emek ve bilgisine saygının kırıntısının bile esirgendiği bu günlerde, olması gerekeni yapıyor olmanız nadir bulunan bir görgü örneği

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor, canım çekti, hemen yapsam yesem :))

    YanıtlaSil
  8. Benim en çok yaptığım bir sunum çok güzel oluyor ve çok nefissss arkadaşlar

    YanıtlaSil
  9. harika !! nefis gözüküyor... ben yaparsam nasıl olur acaba?

    YanıtlaSil
  10. ben 15 yasında olmama rağmen pasta merakım iyice artı tşşkler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder