Muffin (Yumuşacık Kekler) Tarifi


                   Merhaba arkadaşlar bugün Muffin tarifi yazıyorum... Sizlere şu ana kadar yaptığımın en iyisi diyebilirim. Hem yumuşacık, kağıt kalıplarından kolayca çıkabilen hem de çok az yağlı bir kek tarifi vereceğim. Tarifi Hollanda'nın 'Vriendin' dergisinden aldım.  Size vereceğim tarif baz (sade) muffin tarifidir. Dergide içine arzuya göre; kuru üzüm-tarçın, hindistan cevizi ya da çikolata parçacıklı muffinler yapabileceğiniz yazıyor. Tabi benim gibi hepsinden biraz da yapabilirsiniz. Tarifi aynen yazıyorum, ayrıca ölçülerin su bardağı, fincan karşılıklarını da yazacağım. Başlıyoruz...

     -MINI-MUFFINSPIESEN-



BAZ (SADE) MUFFİN KARIŞIMI İÇİN MALZEMELER:
          (12 adet)
  • 250 gr. un (8 yemek kaşığı tepeleme un)
  • 150 gr. toz şeker (1 su bardağı)
  • 2 yumurta
  • 3 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 100 ml. sıvı yağ (1 kahve fincanından birazcık fazla)
  • 150 ml. yoğurt (1 su bardağı)
  • Muffin kek kalıbı 

AYRICA;

  • Hindistan cevizli muffin yapmak için: 50 gr. hindistancevizi
  • Tarçın ve üzümlü muffin yapmak için: 2 çay kaşığı toz tarçın ve 75 gr. kuru üzüm
  • Çikolata parçacıklı muffin yapmak için: 100 gr. damla çikolata kullanabilirsiniz.








YAPILIŞI:
  1. Fırını 180 dereceye alın.
  2. Bir kapta toz şeker, vanilya ve yumurtaları çırpıcı ile 5 dk. karıştırın.
  3. Üzerine yoğurt ve sıvıyağ ekleyip tekrar elde çırpıcı ile çırpın.
  4. Ayrı bir kapta un ve kabartma tozunu eleyin ve karıştırın.
  5. Bu aşamada sıvı karışımı unlu karışımla birleştireceğiz. Sıvı karışımı yavaş yavaş unlu karışıma tahta kaşıkla karıştırarak ilave edin. Sonrasında mikserle homojen bir karışım elde edene kadar  karıştırın. 
  6. Baz muffini elde ettik. İçine yukarıdaki istediğiniz karışımdan yapabilirsiniz. Eğer çikolata parçacıklı isterseniz 100 gr. çikolata parçasını karışıma ilave edin. 
  7. Her muffin kağıdına 2 yemek kaşığı karışmdan koyun.
  8. Önceden ısıttığınız fırında yaklaşık 20 dk. pişirin. Üzeri altın-kahve renginde olunca fırından alın.
  9. Fırından çıkarttıktan sonra 5 dk. soğuması için bekleyin. Daha sonra kağıtlarını çıkarabilrisiniz.
  10. Üzerine pudra şekeri ile servis ediniz.


Notlarım:
  • Sıvı  karışımları karıştırıken mikser kullanmadım, el çırpıcısı ile çırptım. Mikseri sadece tüm malzemleri homojen hale getirmek için kullandım.
  • Ben her bir tatdan azar azar yaptım. Eger sizde bu şekilde yapmak isterseniz baz muffin karışımından 6 yemek kaşığı bir kaseye alıp içine göz kararı örneğin; hindistan cevizi koyup karıştırın ve 3 adet muffin kalıbına 2'şer yemek kaşığı ilave edin. Diğerlerini de bu şekilde yapıyoruz.
  • Tarifte kakaolu muffin yoktu. Bende göz kararı kakao koyarak 2 adet kakaolu muffin elde ettim.  Hepsini kakaolu yapmak isterseniz 2 yada 3 yemek kaşığı kakao koyabilirsiniz.
  • Ayrıca size kabarmamış gibi görünsede aldanmayın çünki ben içine 2 yemek kaşığı kadar koydum Adı üstünde mini muffin bunlar :) Dilerseniz bu oranı siz arttırabilirsiniz.
  • Muffinlerin tadı biraz şekersiz gelebilir. Dilerseniz şeker oranını 1.5 su bardağı olarak arttırabilirsiniz. 

Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. Pek sevimli ve lezzetli görünüyorlar. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Merhaba limonlu yapmak istersem nasıl yapmalı sizce ?

      Sil
  3. bak bunu çok sevdim
    masanın üstündeki kırıntıları yiyebilirmiyim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler siyakuğu :)) Kırıntıları değil tamamını ye :))

      Sil
  4. Edacığım aniden yapmaya karar verdiğim muffinlerim senin tarifinle harika oldu. Önüme ilk çıkan tarifi uyguladım ve pişman olmadım açıkçası :) Yumuşacık, kocaman muffinlerim oldu hatta süt kullandığım için biraz fazla oldu küçük kek kalıbıma kalanını döktüm. Minicik de bir kekim oldu. Ellerine sağlık :) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rıca ederim canım ne demek :)
      Ayrıca hem tarifi uygulayıp hem de yorum bıraktığın ben sana teşekkür ederim...
      Afiyet olsun
      Sevgilerimle
      Eda

      Sil
    2. Buna yoğurt koymuşsnz ama herkes sütlü yap dedi fark be sizce

      Sil
  5. Eda Abla ;
    Tarifini denedim.Ailem çok beğendi... Hatta babam iş yerine bile götürdü. İş arkadaşları bile çok beğenmiş. Artık aileme yaptığım küçük tatlı sürprizlerini senin sitenden yapacağım. Teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım :) tarifi deneyip yorum yazmana da çok sevindim, Afiyet olsun, ellerine sağlık ;))
      Sevgilerimle

      Sil
  6. eda abla biz tekrar yaptık muhteşem muffinlerinden :) ama içine hem tarçın hem üzüm hemde vişne reçeli koyduk şimdi bekliyoruz fırında küçük tatlıcıklar :) umarım güzel olur senin fikrin nedir bu konuda??

    YanıtlaSil
  7. bu arada bana çok yardımı dokunan ismet ablama teşekkür ediyorum :)))

    YanıtlaSil
  8. Canim benim kulaga hosgeliyor. sadece visneli de guzel olabilir diye dusuyorum :))

    YanıtlaSil
  9. tarif için çok teşekkürler ama bişey sorabilir miyim herkes süt koymamı söyledi siz yogurt demişsinz fark ne acaba ? şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orjinal tarifte yogurt vardi. ilk once bende biraz korkmustum ama sonuca bakinca yogurdun kekleri daha yumusak haline getirdigi kanaatindeyim. Inan bu tarifi defalarca yaptim her defasinda cok memnun kaldim.
      Sevgilerimle...

      Sil
    2. peki deneyecğm çok teşekkürler emeğinize sağlık

      Sil
    3. ben tesekkur ederim, kolay gelsin:)

      Sil
    4. bu kekler bi harikaa teşekkür ederim çok güzel oldu :)

      Sil
  10. Firfinin basinda izliyorum muffinleri.acaba nasil olucak...

    YanıtlaSil
  11. Tadini nasil buldunuz, umarim afiyetle yemissinizdir :-)

    YanıtlaSil
  12. Birazdan yapcam :) ama bisey sormam lazım kağıtlara koyduktan sonra silikon kapta mı yoksa Demir gibi olanlarda mı pişirdiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bunu merak ediyorum ,ilk kez yapicam bu tarfi ve ben silikon kap aldim kagit olanlarida satiliyo hangisinde pisiyo silikonlarda pisiriyoruz kagitlar sadece sus isinmi yoksa kagitlri satin alip sadece kagitta pisirebilirmiyiz yada silikonla kagit ic icemi konuyo kisaca hic bi fikrim yok ?

      Sil
    2. Merhabalar bende de silikon muffin kaplari var, dilersen icine kagit koyarak dilersen de kagit koymadan pisirebilrisin. Bana sorarsan ben silikon muffin kaplarimin icine kagit koyuyorum, Bunu nedeni ise sadece silikon kaplari yikamaya usendigimdendir :))

      Sil
    3. merhabalar.. bende muffinlerden yapmak istiyorum ilk defa yapıcam ama bende kağıt muffin birde metal olanlardan aldım silikon olandan mı almam gerekiyordur acaba.. cevap verirseniz hemen denemek istiyorum :)

      Sil
    4. Demir kapta muffin yapılmaz genellikle silikon kapta yapılır çünkü demir kaba muffinyapışır ve hiç iyi olmaxz bu aklında bulunsunmuffinerden banada gonderseee

      Sil
  13. Merhabalar, ben muffinleri demir 12li muffin kaplarinda pisirdim kekin yayilmasi onluyor ve daha duzgun sekilde kabariyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muffin kek kalıbını nerden alıyorsunuz acaba uygun fiyata bakıyorum aynı zamanda

      Sil
  14. eda hanım tarif için teşekkür ederim çok güzel tuttu yumuşacık oldular acaba neli yapsam neli yapsam derken damla sakızlı vanilyaya rastladım dolabımda onu kullandım sadece çok da hoş oldu :)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,

    az önce denedim tarifinizi. çok güzel oldu. ellerimize sağlık :) teşekkürler!

    YanıtlaSil
  16. merhaba kekleri şimdi fırından aldım tadı gerçekten çok guzel oldu teşekkür ederim tarif için yanlız benimki sizin resimlerinizdeki gibi kabarmadı tarifi birebir uyguladım ve iki yemek kaşıgı koydum nerde hata yaptım anlayamadım

    YanıtlaSil
  17. şu anda fırında ve şimdilik süperler :) yarin önemli bir toplantim var umarim bunlar ortamı yumuşatir (:

    YanıtlaSil
  18. Eda hanimcm tek kelimeyle harika. Ilk buldugum tarif ve ilk muffin denemem esim ve is arkadaslarm bayildilar. Aksam eve gdip annemlrede yapicm ve caya gdicem :-) sabhn 5inde kalktigma degdi valla :)

    YanıtlaSil
  19. pardon muffin kek kalıbım yok sadece silikon dayanıksız kalıplarım var acaba bu teflon muffin kalıbı olmadan sadece silikonun içine döküp ayrı ayrı yapabilirmiyim ki? yani eğilip bükülmeden dayanırmı?

    YanıtlaSil
  20. Merhaba, silikon kaplarin egilip bukuluyorsa boyutuna göre 1,5 ya da 2 yemek kaşığı koymani tavsiye edebilirim canım

    YanıtlaSil
  21. Denemek amacli malzemenin yarisiyla yaptim,6 adet cikti 2 kakaolu, 2 findikli ,2 hindistan ceviziyle karistirdim ( herbiri icin birer cay kasigi malzeme kullandim ), ilk muffin deneyimimdi sonuc mu ? tek kelimeyle mükemmel.Cok tesekkürler tarif icin,emeginize saglik..

    YanıtlaSil
  22. Bugun Uaptim harika oldu, ben 3 e bolup karisimi, uzum, cikolata ve mavi gida boyasi koydum. Tarifiniz icin tskler

    YanıtlaSil
  23. Gerçekten çok güzel oldular , teşekkürler

    YanıtlaSil
  24. Küçük kızım 5 yaşında ve muffin yapmaya bayılıyor. Birlikte yaptık ve renkli silikon kaplara kendi minicik elleriyle doldurdu. Yarın arkadasları ile paylasım gününde yiyecek. Tarife gelince yumuşacık oldu tam istediğim gibi. Kızım da tadına bayıldı. Tesekkurler

    YanıtlaSil
  25. yorumlar cok güzel bende yapıcam şimdi umarım güzel olur.))

    YanıtlaSil
  26. süpersiniz nefis ve pratik tarifler olmuş az sonra oğlum ve sınıf arkadaşları için çeşit çeşit deneyeceğim sevgiyle kalın. Okşan / İzmir

    YanıtlaSil
  27. Arkadaslar herbirinize ayri ayri tesekkur ederim yorumlariniz icin, yalniz sizden ufak bir ricam olacak. Yorumlariniza isminizi de yazarak yayinlarsaniz cok sevinecegim.

    Sevgi ve saygilarimda

    Eda

    YanıtlaSil
  28. evim miss gibi vanilyalı fırından yeni çıkmış kek kokuyor...bu kadar yoruma kötü olması imkansızdı. tek kelime ile muh-te-şem oldu. yakında ben de blogumda yayınlayacağım.

    sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmenize çok sevindim, afiyet olsun :)) referans gösterirseniz eğer yayinlamanizda sakınca yoktur.
      Sevgiler

      Sil
    2. merhaba,

      tabi ki referans göstereceğim.

      sevgiler.

      Sil
  29. oğlum için ;)20 Kasım 2012 22:38

    muffin için ilk baktığım tarif sizinki oldu.elmalı ve tarçınlı yaptım oldukça güzel oldu.teşekkürler

    YanıtlaSil
  30. http://kirmiziekoselibattaniye.blogspot.com/2012/11/sade-muffin.html

    ve yapıldı:)

    YanıtlaSil
  31. eda abla ben 12 yaşındayım ve kek kurabiye gibi şeyler yapmaya bayılıyorum ailem yaptım şeylere de bayılıyor ve elimin çok lezzetli oldunu söylüyorlar:) bu gün annem bana çok beğendiğim rengarenk muffin kapları almış şimdi saat çok geç oldu yapamıycam ama yarın erken kalkar yaparım ablacım...:)

    YanıtlaSil
  32. Gerçekten çok güzel görünüyorlar, ellerine sağlık^^ En kısa zamanda deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  33. benim merak ettiğim sadece kağıy kalıplarda pişirebilirmiyiz şimdi yapmayı düşünüyorumda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yasemin, bazi kagitlar cok ince oluyor bu nedenle muffin teflon kek kalibinin icine kagit koyarak yapmak daha guzel sekil almasini sagliyor. Ama dr. oetker'in muffin kagit kaplari daha sert, sadece kagit kullanmak istiyorum dersen onunla isin daha kolay olur.
      sevgiler

      Sil
  34. Tarifi denedim çok güzel oldu arkadaşlara tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  35. tarifin bire bir aynısını yaptık fakat iki yemek kaşığı çok fazla geldi tekrar yeni kağıtlara aktardik sanırım yine taşmak üzereler :) umarım iyi olur.bir tavsiye vermek gerekirse kağıt kalıplar ideal gelmedi bana silikon yada metal olanlar en iyisi bence

    YanıtlaSil
  36. tarifinizi denedim ve aldığım sonuç mükemmel,büyük bir kısmını sizden esinlenerek yaptım ama yoğurt yerine süt, sıvı yağ yerine tereyağı kullandım. Herkes çok çok beğendi. tarifiniz için teşekkürler ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  37. Mmhhh benimkilerde şu an fırında bende 'quark' dedigimiz yoğurda benzer olanı kullandım yoğurdum yoktu :/

    Umarım sizinkiler kadar guzel olurlar.

    Teşekkürler

    Gül

    YanıtlaSil
  38. Paylastiginiz icin cok tesekkur ederim harika oldu muffin lerim :)) herkesle paylasicam tariflerinizi.. Selin Guler

    YanıtlaSil
  39. İnanılmaz bir tarif, kesinlikle yoğurt kullanılmalı, kek yemeyen kızım bile bayıldı, ben bol susam ve çikolata taneleri ile yapıyorum, harika oluyor, sagolun tarif için.

    YanıtlaSil
  40. Surekli yapiorum bu ttarifi ama bi yorumlama firsatim olmamistii okdr guzelkki cayin yanina harika tadi tikamiyo insani ve yumusacciik oluyooo tesekkurlerrr

    YanıtlaSil
  41. bunları sadece kağıt kalıplara döküp yapsam yayılır mı?

    YanıtlaSil
  42. sadece kağıt kalıplara döküp yapsam yayılır mı silikon kalıplarım küçük kek kalıbı şeklinde ortası delik oldugu için cıkartmak problem oluyor alırkan düşünemedim. malum görsel kaygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Sadece kağıt kaliplara dökerken eğer piserken yayilabilir. Ben silikon kek kalıplarına da kağıt kalıp koyarak pisiriyorum size de tavsiye ederim.
      Sevgiler...

      Sil
    2. Sadece kagit kalip kullanacaksaniz birkacini icice kullanin ozaman daha dayamikli oluyor ve yayilmiyor. Bir de cok doldurmayin.ben oyle yaptim.guzel oldu :)

      Sil
  43. Şimdi fırından çıkardım, çok güzel görünüyorlar eminim tadı da güzeldir. Tarif için teşekkürler.
    Sare

    YanıtlaSil
  44. Simdi yapicam.cok beyendim

    YanıtlaSil
  45. Merhaba :-) tarifinizi gòrdüm ve hemen denedim dün gece :-) harika oldu gercekten cok tskler paylasiminiz icin. ben sade muffin yaptim pistikden sonra üzerine nutella sürdüm ve cikolata parcaciklarla süsledim harika oldu.

    YanıtlaSil
  46. Bu muffinler cok fenaa kabardilar (:

    YanıtlaSil
  47. Bende sizin muffinleri yaptim, uzerinede maci gida boyasiyla hindistan cevizini karistirip keki buladil ve goz agiz yaparak, maci canavarlar elde ettim. Muffinler yumusacik oldu, cok tesekkurler tarifiniz icin.
    Sevgiler, belcikadan melike

    YanıtlaSil
  48. google muffin tarifi diye arattım sizin tarifinizi buldum silikon muffin kaplarım yeni geldi biraz önce denedim süper oldular çikolata parçacıklı yumuşacık.yalnız benim 12'li kaplara sığmadı arttı küçük birde kekim oldu. benim meark ettiğim normal kek kalıbıyla da olur değilmi çünkü müthiş bi tarif
    hande

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Handecim,
      Afiyet olsun oncelikle. Bence denemende fayda var ama bi sorun olacagini dusunmuyorum. Eger normal kek kalibiyla yaparsan yorum yazarsan cok sevinirim canim :)
      Sevgilerimle

      Sil
  49. İlk bu tarife baktım ve denerken şüphelerim vardı acaba olucak mı olmayacak mı tarif tutucak mı? diye. ama denedim ve harika oldu tek kelimeyle harikaa.Ben içine hem hindistan cevizi hem de damla çikolata koydum.Müthiş oldu.Çoooook teşekkürler.Arkadaşlaım bayıldılar.Tarif listeme ekledim :*

    YanıtlaSil
  50. BENDE DÜN DENEDIM BU TARIFI AMA OLMADI SİLİKON MUFFIN KALIBI KULLANDIM KABARDI VE TAŞTI KALIPTA HİÇ KEK KALMADI COK UZULDUM HERKES YORUM YAPMIŞ COK GUZEL OLMUS BENIMKI NEDEN OLMADI ACABA :(

    YanıtlaSil
  51. Merhabalar, tarifin tutmamasina gercekten cok uzuldum. Acaba kabartma ununu 3 cay kasigi yerine 1 pkt koymus olabilirmisiniz ya da kaliplara 2 yemek kasigindan fazla ??

    YanıtlaSil
  52. Eda Hanım tarifiniz için çok teşekkür ederim. bugün, verdiğiniz tarife göre vişne konservesi ve damla çikolataları ekleyerek çok güzel muffinler yaptım. bugüne dek yaptığım en lezzetli muffinlerdi. özellikle eşim çok beğendi. diğer tariflerinizi de en kısa zamanda deneyeceğim. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  53. merhabalar internette dolaşırken rast geldim ve hemen tarifi uyguladım çok lezzetli oldular herkes çok sevdi üstelik hazırlaması da çok kolay ve pratik
    çok teşekkür ederim size :D

    YanıtlaSil
  54. Merhabalar,

    Tarifinizi yarin deneyecegim yalniz ben dun kagit kaliplardan aldim , ilk defa yapacagim icine yapismamasi icin herhangi birsey suruyor muyuz? Bir de direk kagitlarla pisirsem dagilma olur mu?
    Tesekkurler , bu arada herkes cok begenmis tarifinizi sizin adiniza sevindim :)

    YanıtlaSil
  55. Merhaba Pinarcim,cok tesekkur ederim :))
    Benim teflon 12'li muffin kaliplarimlarim var ve onun iclerine kagit kaliplar yerlestiriyorum boylelikle hem karisimini kolayca dokebiliyorum hem de piserken dagilma olmuyor. Sadece kagit kaliplara hamur karisimini dokmek ise biraz zor olabilir ama dr. oetkerin muffin kaliplari biraz daha sert dilersen onlari kullanabilirsin. Ayrica muffinler iyice soguduktan sonra zaten kolayca kagittan ayrilacaktir, icine ekstra birsey surmene gerek yok.

    YanıtlaSil
  56. bu tarif o kadar güzeldi ki hayatımda yediğim en güzel muffin

    YanıtlaSil
  57. tarifi aynen uyguladım. fakat 12 li kaba çok fazla geldi. bu malzemenin yarısı yeter bence. ama tarif çok güzel kabardı. lezzeti süper oldu. teşekkürler

    YanıtlaSil
  58. Hep dışarıda yediğimiz muffini evde yapmaya karar verdim ve karşıma çıkan ilk tarif olan tarifinizi uygulamaya karar verdim:) Şuan fırında çok güzel bir koku geliyor burnuma:) Fakat marketten almış olduğum ince muffin kalıplarından olduğunu düşünüyorum biraz yayıldılar:( sizin önereceğiniz bir kalıp varmı ?
    çok teşekkürler şimdiden paylaşımınız için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gizemcim, bende hem silikon muffin kalibi var hem de 12'li teflon muffin kalibi. Her ikisinle yapinca icine ince muffin kalibi kullaniyorum, benim bildigim sert muffin kalibi olarak bir tek dr. otkerin kaliplari var onu alabilirisin.
      Sevgiler :)

      Sil
  59. merhaba ben daha onceyaptınn 10 numara 5yıldız oldu ama sımdıyogtdum yok sutle olurmuu ltfenn acıll

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sutle daha once denemedim ama sonucun kotu olmayacagi gorusundeyim, deneyip yor birakirsaniz eger cok sevirinim, tesekkurler

      Sevgiler

      Sil
  60. Merhaba tarifinizi denedim süper oldu ben una ilaveten bir miktarda nişasta ekledim tavsiye ederim tarif için teşekkürler Zeynep

    YanıtlaSil
  61. Mukemmel oldu tarif icin tesekkurlerr

    YanıtlaSil
  62. Ve de bu benim yillardir yaptigim kek tarifi ama bununla muffin yapmak hic aklima gelmemisti, ayrica ben 12 li metal kaplarin icine kagit yerlestirerek yaptim dagilma hic olmadi, cok tesekkur ederim, kolay gelsin size..Duygu

    YanıtlaSil
  63. Tarifi birebir uyguladım. Hindistan cevizli limonlu; üzümlü tarçınlı ve çikolata parçacıklı yaptım. Yediğim en yumuşak ve lezzetli muffinlerdi. Elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  64. Ben de bugun denedim tarifinizi daha once baska bir tarifi kullaniyodum ondan da memnundum fakat sizinki de cok guzel oldu sadece bi kasik daha fazla un koymam gerekti biraz civik oldu benimki ama muffin kaplarima tam geldi. Sizinki gibi degisik degisik yaptim beb de kakaolu, hindistan cevizli, cevizli seklinde.. Teskkurler tarif icin.. :)

    YanıtlaSil
  65. Daha once baska bi tarif kullaniyodum bugun sizinkini deneme firsatim oldu, sizin gibi degisik degisik yaptim ve sonuc harikaydi hazir kutulardakinden oldugunu dusundu yiyenler :) yalniz ben bir iki kasik daha fazla un koydum biraz civik oldu çünkü. . Tarif icin teskkurler..

    YanıtlaSil
  66. ben yaptım.süper oldu. teşekkürler... :)

    YanıtlaSil
  67. yorumlara güvenerek yaptım harika oldular :)

    YanıtlaSil
  68. Tarifini denedim çok beğenildi :) yaa ben bise sorucam bn Browni gibi çikolatalı yapmak istiyorum onu nasıl yapicagim bana yardım eder mısın ?

    YanıtlaSil
  69. Harika bir tarif! Yogurt fikri cok iyi...ben yine de azicik sut koydum gerci ;)) tskr!

    YanıtlaSil
  70. ben tarcin limon ve cevizli yaptim cok guzel kabardilarrrr tarif mukemmell

    YanıtlaSil
  71. ellerinize sağlık ilk gördüğüm tarifi uyguladım ve sonuç mükemmel yeni slikon kalıplar aldım direkt yağlamadan kağıtları içine koyup yapsam dağılma olur mu acaba?Birgül

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Birgul Hanim, silikon kaliplarin direkt olarak kullanabilirisiniz. Ben icine kagit kaliplari koyarak yapiyorum.

      Sil
  72. Merhaba eda hanım, benim muffin kalıplarım yok malum öğrenci evi :) Bu keki yuvarlak borcam'da yapsam nasıl olur acaba?
    sevgiler, Tuğçe.

    YanıtlaSil
  73. Merhaba Tugcecim,
    Tarifi borcama dokebilirsin ancak kekin kolay cikabilmesi icin once borcama terayag ya da margarin surun, ardindan un serpin ve fazla unu uzerinden alin, sonrasinda karisimi dokun.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginize teşekkür ederim , önce arkadaşlarıma sonra aileme yaptım herkes parmaklarını yedi. :) Bu güzel tarif için hemen sizin sitenizi öneriyorum her sorana. Çok teşekkür ederim ,sevgiler.

      Sil
  74. merhaba.. tarifinize bayıldım hemen uyguladım sonuç mükemmell :) çaya gelecek olan misafrlerim bayılacak eminim :) çok saolun ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  75. Merhaba ben ilk defa yapıyorumda 1 kahve fincanı sıvı yağ derken Türk Kahvesi ficani mi oluyor ?? Şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
  76. Merhaba Vildan Hanım, evet türk kahvesi fincanı kullanacaksınız. Kolay gelsin,
    Afiyet olsun,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  77. Merhaba eda hanım
    ben tarifinizi defalarca yaptım çok da güzel oldu ama son 2 denememde nedense çikolata parçaları dibe çöküyor acaba nedeni nedir nasıl önleyebilirim bunu
    şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çikolata parçalarının dibe çökmesinin nedeni karışımın kıvamının biraz sıvı olmasından olabilir, unu tepeleme koyun olarak koyun ya da çikolata parçalarını karıştırmadan üstüne serpin ben öyle yapıyorum, umarım yardımcı olabilmişimdir.
      Sevgiler..

      Sil
  78. Eda hanım tarifinizi aynen uyguladım. 5 yaşındaki oğlumla beraber yaptık. İkimiz de çok beğendik. Teşekkürler. Hale-Özgür

    YanıtlaSil
  79. Teşekkür ederim unu çoğaltarak deniycem belki son 2 denememde az koymuş olabilirim
    Tarifiniz gerçekten çok harika oluyor kime yaptıysam bayıldı :-)))

    YanıtlaSil
  80. Bu 3,kez yapisim olucak gercekten cok gusel bir tarif ben icne kuru uzum kuru kayisi minik dogruyorum ve kuru yaban mersini uzerlerinide krem santiyle susluyorum misafirlere ikram icin daha hos bir sunum oluyor

    YanıtlaSil
  81. şu an tarifinizi 7 yaşındaki kızımla yaptık.. fırına koyduk ve bekliyoruzz.... :)

    YanıtlaSil
  82. Denemek için sabırsızLanıorum, yarın iLk işim muffin kaLıbı aLmak oLucak :)

    YanıtlaSil
  83. harika oldu bizzat kendim yaptım limonlusudaa çok lezzetli oldu .. tarif için teşekürler

    YanıtlaSil
  84. merhaba ben yoğurt yerine süt kullandım ve 12'lik kaba biraz fazla geldi unu da az koymamıştım halbuki. neyse fırına koydum bekliyorum umarım iyi kabarır :) yorumlara güvendim eminim güzel olacaktır

    YanıtlaSil
  85. Salam.men Azerbaycandan yawiyiram.minik keklerinizden hazirladim.ama yoqurt deyil sut katdim.cok guzel oldu.ewimde cox sevdi.size cox tewekkur ederim.Cemile

    YanıtlaSil
  86. çocuklarım bayılarak yediler tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  87. Tadı çok güzel oldu ama kabarmadı çöktü:( herşeyi tam uyguladım ama nerde hata yaptım bulamadım. Hazırlama aşamasında fırın hep açıktı çok sıcağa kotduğum içinmi oldu anlamadım? Bana yardımcı olursanız sevinirim. Tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Zeynep Hanım;
      Yukardaki aşamaları aynen gerçekleştirdiyseniz eğer ayrıca aşağıdaki nedenlerden kekiniz kabarmamış olabilir:

      * Kekleri soğuk fırına koymuş olmak ya da zamanından önce çıkarılmış olabilir.
      * Kekleri fırına koydıktan sonra ilk yarım saat kapağını acmamalısınız,açarsanır eğer pişmekte olan kek çöker ve kabarmaz, belki bundan dolayı bir sorun olabilir.
      * Ayrıca Kullanılandğınız kap, mikser ve kaşıklar çok temiz ve kuru olmalı. Islak, yağlı ve unlu ortam yumurtanın kabarmasını önler dolayısıyla keki de.
      * Bir de fırın tipine göre değişmektedir; Kimi fırın hızlı pişirir bu nedenle keki de kabartmaz, kimi de yavaş pişirir bu nedenle pişirme süresi uzar bizde çok kaldı diyip keki çıkartabiliyoruz halbuki biraz daha fazla bekletmek gerekiyor. Bu sebeblerden dolayı fırınınızı iyi tanımanızda fayda var.

      Umarım yardımcı olabilmişimdir.
      Sevgiler,
      Eda

      Sil
  88. denedim çok beğendim tarif için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  89. Merhabalar dun gece 3 'te bu tarifi kesfettim uyku tutmadi diye gezinirken nette ve bugun onca yorumu okuduktan sonra hemmen denedim tabii kacarmii:")) supperrr olduu super gerci firinimla pek anlasamiyoruz kabarmis keklerimi bi anda sondurebiliyor ama tadi o kadar enfesti ki kabarip kabarmamasi umrumda bile olmadi :")) ellerinize saglikkkk :")

    YanıtlaSil
  90. Merhaba cupcake yapmaya korkardim ancak kizimin israri uzerine dayanamadim ve tarifinizi uyguladim.
    tarife biraz daha un ekledim bir de silikon kap kullandim. kagit kaplarin kekin kabarmasini engelledigini ve yayvanlastirdigini biliyorum. keske suraya resim de koyabilsek de ben de gosterebilsem.

    evdeki malzemeler findik (kavrulmus) limon ve tarcindi. buyuk begeni aldim. tesekkur etmek istiyorum.

    YanıtlaSil
  91. sabah kahvaltıda yaptım gerçekten çok güzel oldu ilk kez yapmama rağmen süper oldu :))

    YanıtlaSil
  92. fırına verdim muffinlerimi umarım güzel olurr :)))))))

    YanıtlaSil
  93. sevgili eda, az once tarifini denedik.Ancak cok basarili olamadik :(
    oncelikle senin tarife gore 12 adet muffin cikar dedigin olculerle bizde tam 28 adet muffinimiz oldu,ayrica kapagi acmadigimiz halde sondu,icine coktu.ama yumusaklik ve lezzet cok iyiydi,sanirim kalip ve firin ile ilgili calisma yapmak lazim....

    YanıtlaSil
  94. Suanda fırına verdim mufinleri yarısı cikolata fındık yarısı tarcınlı üzümlü umarım güzel yapabilmişimdir :-)

    YanıtlaSil
  95. bu tarifi öğrenmez olaydım nerdeyse hergün en az 2 tepsi yaptırıyorlar bana yoruldum artık favoriler ise kakaolu damla çikolatalı, vişneli, ve çilekli teşekkür ederim bu güzel tarif için

    YanıtlaSil
  96. bizzat denedim cok güzel bir tarif hamur hemen kıvam alıyor ve kesinlikle cok kolay cok da güzel pişti muffin seven biri olarak favori tarifim bu artık... tarif için çooook tesekkurler!

    YanıtlaSil
  97. çok teşekkürler anneme güzel bir süpriz oldu :)

    YanıtlaSil
  98. Simdi firindalar sabirsizlikla bekliyoruz :))

    YanıtlaSil
  99. Yaptım ve acaip güzel oldu hem ailem hemde arkadaşlarım bayıldı

    YanıtlaSil
  100. Selam. Ben pek mutfaga giren biri degilim ve nerdeyse bu ilk kek yapma deneyimimdi.o kadar acik ve net anlatim olmus ki hemen yapiverdim keki.ustelik gaza gelip tarcin ve kuru uzum ekledim ben.muhtesemsin!!

    YanıtlaSil
  101. Ellerinize sağlık. Denedim ve bayıldım bıraksalar hepsini yerdim =)) Teşekkürleeer =)

    YanıtlaSil
  102. Bende denedim çok guzel oldular. Ustlerini de krem şanti, süt ve labne ile hazırladığım krema ile süsledim çok beğenildi.. teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  103. Tarifiniz cok guzel tuttu, tesekkurler.

    YanıtlaSil
  104. arkadaşımın morali çok bozuk bende bunu damla çikolatası ile yapmayı denşyeceğim açıklayıcı bşr tarif olmuş çünkü ilk defa mutfağa gireceğim diyebilirim teşekkürler=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yedikten sonra keyfiniz yerine gelir :) şimdiden kolay gelsin.

      Sil
  105. Arkadaşlar olumlu olumsuz bütün yorumlarınız için çok çok teşekküler, bu sayede kendimi geliştirmek için çalışıyorum. Sağolun.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  106. merhaba bir sorum olacaktı.muffin ile cupcake arasında bir fark varmı.şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ece hanım,
      Muffin ile cupcake lerin arasındaki tek fark cupcakelerin üzerinin krema ile süslenmesidir. Yani sade şekline muffn deniliyor. Rica ederim
      İyi günler

      Sil
  107. Valla kekim cok güzel oldu visneli ve hindistan cevizli yaptim gelen arkadaslarim tarifini istedi bende sitenizin adresini verdim direk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Yasemin Hanım :) Ellerinize sağlık, sağolun
      Sevgiler...

      Sil
  108. merhabalar ben ilk kek-tatli deneyimimi bu raif uzerinden yaptim,
    bazilarinin icine visne receli koydum, bazisina muzu pure yapip koydum,hindistan cevizli,uzumlu farkli farkli yaptim cok da guzel oldu cok tesekkur ederim tarif icin yalnz bi sorum olcak benimkiler resimlerdeki kadar kabarmiyor neden acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Vişne reçeli ve muz püresi ıslak malzemeler oldukları için hamurun kabarmasına engel olmuş olabilir. Ayrıca şeker ile yumurtayı rengi açılana kadar şeker eriyene kadar çırpmanızda fayda var. Fırın kapağını ilk 25 dk. açılmamalı. Kuru karışımlar eklendikten sonra karışım homojen olana kadar çırpılmalı daha fazla değil. Ayrıca üzümleri sıcak suda bekletiniz, üzümler şiştikten sonra sudan cıkartıp onları kagıt havluyla kurulayıp karışımın içine dökünüz.
      Umarım yardımcı olabilmişimdir :)
      İyi günler.

      Sil
  109. 12 li silikon muffin kalıbına aşırı fazla geldi. Sanırım kağıt kalıplar almalıyım. Nefis tarif! Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  110. Fırının başında oturmuş muffinlerin lezzetinden çatlamasını izliyorum :) Görünüşleri kadar tatları da harikadır umarım.

    YanıtlaSil
  111. 14 Yaşındayım ismim nazlıcan, sizin sayenizde anneme harika bir sürpriz yapacağım. Ayrıntılarıyla anlattığınız için çok teşekkür ederim ♥

    YanıtlaSil
  112. Buzdolabına Koymalı mıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırından çıktıktan sonra tamamen soğuması gerekiyor Sonrasında lk üç gün kapalı bir kapta saklayabilirsin. İlk üç gün içinde tüketmiyeceksen buzdolabında saklayabilirsin.

      Sil
  113. tarifinizi 5 6 kere denedim hepsinde de cok memnun kaldım ben muffinleri cupcake e çeviriyorum çok memnunum.cupcakelerimden yyen herkes tarifini istiyo.çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  114. İçine normal çikolata kırıp koysam erir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çikolataları nohut buyuklugu kadar olursa erimez

      Sil
  115. Eda abla;
    Keklerini akşam küçük bir hevesle 00:30 da denedim. Bende sadece tarçın ve kakao vardı bende una bir-iki çay kaşığı tarçınla karıştırıp en son kakao ekledim. Şimdi fırındalar. Ve sanırım artık anneme yaptığım tatli hediyelerimi senin sitenden yapacağım. Tarif çok güzel teşekkürler...

    YanıtlaSil
  116. tarifinizi denedim çok güzel oldu teşekkür ederim bu güzel tarifi bizimle paylaştığınız için:)

    YanıtlaSil
  117. Tarifinizi demedim çok güzel oldu ilk denememdi çok teşekkürler emeginize (: dilek

    YanıtlaSil
  118. Ben de dün akşam kızımla Muffin kek ilk kez yaptım, tarifi google dan buldum. ÇOK NEFİS, YUMUŞACIK bir kek elde ettik.. Lezzeti de gerçekten 10 numara 5 yıldız :)) İyi ki paylaşmışsınız Edalı Mutfağım.. çok teşekkürler. Melike - Ankara

    YanıtlaSil
  119. Google da ilk siralarda cikti tarif karsima, denedim icerisine bogurtlen bir kismina hindistan cevizi bir kismina ceviz badem koydum super oldu. Hatta 2 olcu yapmistim kalanlari buzlukta sakliyorum her zaman elimin altinda atistirmalik birseyler oluyor.

    Ceviz Hane

    YanıtlaSil
  120. Tarif icin tesekkurler! Arkadaslarima ikram etmek icin denedim ve gercekten hepsi cok begendi.. Hale.

    YanıtlaSil
  121. Merhaba ,süzme yoğurt kullansak olur mu ?

    YanıtlaSil
  122. Ben hemen yapıcam cok guzel gurunuyorla teşekurler

    YanıtlaSil
  123. tarifinizi google araması ile buldum. ölçüleri iki katına çıkardım. fackelmann'ın 12'li muffin kalıplarından 2 tanesini ve 3 adet porsiyonluk borcam kek kalıbını dolduracak kadar oldu. ben baz tarifin içine 2 ampül vanilya-tereyağ esansı koydum ve sıvı yağı sevmediğim için 2 türk kahvesi fincanı kadar eritilip soğumuş tereyağı koydum. 10 dakika ılık-sıcak suda bekletilmiş bir büyük kase meyve şekerlemesini süzüp kurulayıp en son karışıma ekledim ve hemen arkasından da 100 gram kadar file antep fıstığı ekledim. ölçünüz tamdı, teşekkür ediyorum. ellerinize sağlık. kendi yemek blogumda da paylaşacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, sizinde ellerinize sağlık, teşekkür ederim. Ancak kaynak göstererek tarifi yayınlamanızı rica ederim, tekrar teşekkürler...

      Sil
  124. Tarifinizi denedim.çok hafif bir kek oluyor. hindistan cevizli ,kakaolu ,üzümlü , damla çikolatalı yaptım ve hepsininde tadı çok güzel oldu ama bunlar daha çok muffin değilde cupcake gibi muffin tarzında değil

    YanıtlaSil
  125. İlk defa deneyeceim okul için yapacağım bu tarife güvendim teşekkürler 24 tane yapmam gerekiyor ölçüleri 2 katına çıkarsam olur herhalde değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buse Hanım, tarifi 2 katına çıkarabilirsiniz, herhangi bir sorun olucağını düşünmüyorum. Bende çoğu kez tarifleri yarıya ya da 2-3 katına çıkararak yapıyorum :)Şimdiden kolay gelsin, sevgiler...

      Sil
  126. Canim bir sorum olucak silikon kek kaplarini firina direk koyabiliyormuyuz?
    Yoksa sulu bir tepsi icinde firina koymak kalibin yanmasıni onler diye duydum o yuzden sormak istedim.

    YanıtlaSil
  127. Şu anda muffin tarifinizi yapıyorum, içine damla çikolata ve kuru üzüm koydum, bakalım nasıl olacak:))

    YanıtlaSil
  128. Çok güzel oldu,yumusacik :) ben bir bucuk ölçü yaptım, tarifte biraz daha şeker olabilir tek soruni bu, coooook teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  129. Merhaba eda abla senin tarifine göre yaptım muffinlerimi ama suslemede çikolata çilek reçeli şekerleme ve kakao kullandım pismesini bekliiyorum ama hepsini ayrı ayrı kullandim. Tarifini için teşekkürler

    YanıtlaSil
  130. Eda Hanım,tarifinizi önce endişeyle yaptım ama sonuç gerçekten dediğiniz gibi yumuşacık odu teşekkürler böyle isabetli tarifniz için :)

    YanıtlaSil
  131. Eda abla:
    Bu tarifi gerçekten çok beğendim,ilk yapışımda kekler yandı fırında biraz fazla tutmuş olmalıyım ama ikinci yapışımda gerçekten enfes bir tat ortaya çıktı.
    ÇOK TEŞEKKÜRLER :)

    YanıtlaSil
  132. merhaba;
    20 dakika pişiricez fakat mini fırnlarda ''alt üst'' olayını nasıl ayarlıcaz? yoksa alt üst ikisine birden getirip mi pişiricez? tşkler

    YanıtlaSil
  133. Acaba bu tarifden kaç tane muffin çıktığını öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  134. Eda abla biz denedik gercekten cok guzel oldu herkese tavsiye ediyorum gercekten muffin cok severiz biz ailecek bu senin tarifini haftada bir yapicaz :)))

    YanıtlaSil
  135. Harika gözüküyor hemen deniyorum;))

    YanıtlaSil
  136. Eda hanım,tarifiniz harika gözüküyor acaba misafirim için aksamdan yapsam olur mu? Tesekkürler;)

    YanıtlaSil
  137. Denedim cok güzel oldu teşekkür ederim....

    YanıtlaSil
  138. Bende denim müthiş oldular :)

    YanıtlaSil
  139. Vanilya koymayi unuttum ben :( pisiyolar :)

    YanıtlaSil
  140. Son dakika misafirlerimin geleceğini öğrendim. Yeni fırınıma alışma evresinde olduğumdan kalıp keklerde sorun yaşamıştım. Bu tarifi deneyelim bakalım hem de muffin kalıplarımı kullanmış olurum dedim. Baz hamurun kıvamı gerçekten mükemmel. Ben hindistan cevizli denedim ama eminim farklı şekillerde de güzel olur. Tarif için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  141. Tam istediğim gibi yumaşacık oldu. Teşekkürler☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüğüm ilk tarifi yorumlara da bakarak yapmaya karar verdim, sonuç; gerçekten çok lezzetli ve sevimli muffinlerim oldu. Tarif için teşekkürler :)

      Sil
  142. Eda ablacımsen bu keki ne kadar güzel tarif etmişsiniz tek kelimeyle muhteşem bu arada ben 13 yaşındayım ve bu keki yaptım

    YanıtlaSil
  143. Bende bugün yaptım. Çok güzel yumuşacık oldu keklerimmm :) tarif bir harika! Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  144. Harfiyen tarifi yaptim . Sahane leziz oldu. Bir tane kabartma tozu kullandim . Cokta guzel kabardi. Tesekkurler.

    YanıtlaSil
  145. harikaaaaaaaaaaaa çooooooooooook güzel oldu :) yemek yemeyen oğlum bile afiyetle yedi muhteşemmmmm :)

    YanıtlaSil
  146. harikaaaaaaaaaaaaaa çoooooooook güzel oldu yemek yemeyen oğlum bile afiyetle yedi muhteşem :)

    YanıtlaSil
  147. çok güzel oldu ama benim kalıplarım ince olduğu için dağıldı. Aslında Tanti Toni den almıştım ama bir dahakine daha kaliteli alırım

    YanıtlaSil
  148. Ömür boyu saklayacağım bu harika tarif için teşekkürler :)
    10 gün içerisinde 3 defa yaptım herkes bayıldı. Ben sade yapıyorum ve kalıplara koyduktan sonra üzerlerine bir kahve kaşığı Nutella koyuyorum, nefis oluyor tavsiye ederim :)))

    Demet

    YanıtlaSil
  149. harika oldu harika teşekkürler.

    YanıtlaSil
  150. Merhaba firinin fanli ayarinda mi pisirdiniz

    YanıtlaSil
  151. bende az once firindan cikardim tarifiniz 12 adet icindi ben malzemeleri 2 kati seklinde koydum 24 tane olsun diye ama nedendir bilmem 32 tane cikti :)) icine parca cikolatalar ve visne koydum nefisss oldu yumusaciklar emeginize saglik :) bende bloguma beklerim ;))
    http://busegezgin.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  152. Merhaba.. tv de Ütopya'da muffin yapıldığını görünce hemen tarif aramaya başladım.. Karşıma çıkan en güzel ve kolay tarif sizin tarifinizdi.. Şu an fırına attım... Sonuç güzel olacaktır eminim.. zira hem tarifiniz hem de eşimin dediği gibi içine sevgimi kattım :) teşekkürler.. Bu arada sık kullanılanıma da sizi ekledim.. Birazdan diğer tariflerinizi de inceleyeceğim.. Güzel zamanlarda görüşmek dileği ile SEVGİMLE KALIN..
    Nurdan KINALI..

    YanıtlaSil
  153. Canim yaptim cooook guzel oldu tesekkurler tarif icin

    YanıtlaSil
  154. Canim yaptim cooook guzel oldu tesekkurler tarif icin

    YanıtlaSil
  155. Teşekkür ederim tarifi paylaştığınız için şimdi yaptım çokkkkk güzel oldu. İçine portakal kabuğu rendesi damla çikolata ve ceviz kullandım

    YanıtlaSil
  156. Ben de yaptim suanda firinda ins guzzel olur senin verdigin tarife guveniyorumm;)))

    YanıtlaSil
  157. Harika olduuuuu 😍

    YanıtlaSil
  158. şeker yerine pudra şekeri koysak olur mu abla?

    YanıtlaSil
  159. Eda Hanim,Tarifinizi kizim Eda ile yaptik. Hem yapilmasi kolay hem de yumusacik oldular. Şimdiye kadar yaptigimiz en güzel muffin tarifi. Kizimla güzel vakit geçirmek de cabasi. Çok teşekkürler. Eda'nin annesi Didem

    YanıtlaSil
  160. Tarif yayınlanalı 3 buçuk sene olmuş ama bu kadar yorumu ve övgüyü hak eden bir tarifmiş gerçekten. Limonlu ve kakaolu yaptık kızımla, yumuşacık oldu. Sık kullanılanlara ekledik :)

    YanıtlaSil
  161. Merhaba tarifinizi bugün denedim yumusacik oldular.tam puan aldim ailemden tesekkur ederim..

    YanıtlaSil
  162. harika bir tarif yumuşacıkk puf puf

    YanıtlaSil

Yorum Gönder