Pamuk Poğaça

              Lezzeti tam kıvamında Pamuk Poğaçalar...

 Malzemeler:

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 paket instant(kuru)  maya
  • Aldığı kadar un
Üzerine:
  • 1 yumurtanın sarısı
  • susam
Dilerseniz içine:
  •  250 gr. beyaz beynir
  • 10 dal maydanoz
  • 1 yumurtanın beyazı

Yapılışı:
  1. Öncelikle büyük bir kaba 3 su bardağı kadar unu alın.
  2. İnstant (kuru) mayayı da una karıştırın.
  3. Ortasını açıp içine süt, su, yağ, şeker ve tuzu ilave edip karıştırın ve yumuşak hamuru yoğurun.
  4. Muhtemelen unu az gelecektir ve azar azar un ilave ederek yoğurmaya devam edin.
  5. Hamur elinize hafif yapışıyorken un ilave etmeyi bırakın.
  6. Daha sonra hamurunzun üzerini kapatın ve 30 dk. ılık bir yerde mayalanmaya bırakın.
  • Hamur mayalandıktan sonra istediğiniz şekli vererek ister iç malzemlerini hazırlayıp peynirli poğaca yapın isterseniz de sade poğaçalar elde edin. 
  • 190 derecede yaklaşık 40 dk. pişirin.
Kaynak: http://www.pelinchef.com/ yararlanılmıştır.


Notlarım:
  1. Ben 2  paket kuru (instant) maya kullandım sonuçta daha yumuşak poğacalarım oldu ama yiyenler bayıldılar.
  2. Orjinal tarifte yarım saat diyor ama ben mayalanma süresini 1 saat yaptım. Yani ne  kadar uzun tutarsanız daha iyi sonuç alacağınızdan emin olabilirsiniz.

Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. canım,gerçekten poğaçalar harıka gorunuyor adı gıbı pamuk,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bende bu tarifi uyguladım süper oldu yalnız ben yarım saat ılık yerde yarım saat tepside şekil verip mayaladım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık, tarifi uygulayıp yorum bıraktığınız için teşekkürler :)

      Sil

Yorum Gönder