Tiramisu


      
         Ne zamandır aklımda olan ama bir türlü yapmaya fırsat bulamadığım en sevdiğim tatlımı nihayet huzurlarınıza çıkarmayı başardım. Karşınızda: Tiramisu :)




     Malzemeler:
  • 2 su bardağı süt
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 3 yemek kaşığı tepeleme un
  • Yarım su bardağı şeker
  • 1 paket labne peynir
  • 1 paket Kedi dili bisküvisi
  • 1 su bardağı ılık su
  • 2 tatlı kaşığı nescafe
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
     Üzeri için: Toz kakao


      Yapılışı:

     

  1. Tencereye süt, un, şeker ve yumurta sarılarını koyup orta ateşte muhallebi kıvamına gelince kadar karıştırıyoruz.
  2. Karışımın bir süre ılımasını bekleyiniz, sonrasında labne peyniri ilave ediniz.
  3. Şekilde gördüğünüz üzere kedi dillerinin boyutu küçük bu nedenle ben 3 katlı yaptım. Eğer sizinki büyük ise tiramisuyu iki katlı yapabilirsiniz. 
  4. Bir su bardağı ılık suyun içine iki tatlı kaşığı neskafe ve toz şekeri ilave edip iyice karıştırın. Bu arada tepsinizi önceden sudan geçirin. (Bisküvilerin yapışmaması için) Bisküvileri 1-2 kere karışımın içinde çevirdikten sonra dizmeye başlayın.
  5. Tepsi boyutuna göre kedi dillerini diziniz.
  6. Dizdiğiniz bisküvilerin üzerine hazırladığınız karışımdan sürünüz. 
  7. Şekildeki gibi bisküvilerin üzerlerini tamamen kreama ile kaplayın. 
  8. Bu aşamadan sonra işlemleri tekrarlıyoruz. Kedi dillerini neskafeli karışıma batırıp üzerine tekrar krema sürünüz.
  9. (Eğer bisküviler küçük ise) Son olarak işlemi bir kez daha tekrarlayın. Böylece pastamız 3 katlı oldu.
  10. Buzdolabında en az 6 saat ya da 1 gün beklemesi gerekmektedir.
  11. Sonrasında tiramisunun üzerine kakao serperek servis ediniz.



Ve yanında capuccino ile keyfinize diyecek yok :)



Afiyet Olsun.

Yorumlar

  1. nefis bi blog,tebrikler!
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Özge Hanım, çok mutlu oldum inanın:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. bu tarif çok kolay ve lezzetli görünüyor. resimlerde harika görünüyor!


    http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Teşşekkürler sonsuz dekorasyon :))

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. edacım tariflerin harika görünüyor.. keşke zamanım ve fırsatım olsa da hepsini tek tek deneyebilsem... şimdilik sadece tiramisuyu deneyebildim ilk defa tiramisu yaptım yapmadan önce tarif kimden alsam diye düşünmeye kalmadan hemen senin sitene baktım mutlaka tarif olacağını düşündüm... ve tarif yapılması çok kolay pratik ve çok lezzetli oldu çok beğenildi... güzel tariflerinin dewamını diliyorum canım...

    YanıtlaSil
  6. Eda hnm merhaba aysel ben.tariflerinizi deniyorum ve yaziyorum size fakat geri donus almayi bekledigim yazilar var.birkac soru sormustum.simdi tiramisuyu da yaptim dolaba koydum ilkkez yaoiyorum ve sizin tarifinizi kullandim cok pratik.tesekkur ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. merhaba Turhan gecen yoladiginiz mailleri hemen cevapladim mailinize bakin eger gelmediyse tekrar yollayayim. Tarifi deneyip yorum biraktiginiz icin cok sagolun, umarim tadini da begenirsiniz, sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Eda hanim turhan degil aysel ben esimin mailini kullaniyorum:) tiramisuyu yedik cook lezzetli.pastaci kremasi ile ilgili mailime cvp gelmemis gorunuyor kontrolde ettim ama olsun sorun yok cozdum zaten tesekkur ediyorum.tarifleri denemeye devam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kusura Bakmayın Aysel Hanım :) beğenmenize çok sevindim. Ben yine maili tekrar yolladım belki yinede de bi yardımı dokunur.
      Teşekkürler, sevgiler

      Sil
  9. Edacım, bu güzel tarifler senin el lezzetinle ve sevginle çok daha güzeldiir ama şimdi bende bu tarifini deneyeceğim. Umarım seninki gibi olur :) çok sağol güzel tariflerin için ��

    YanıtlaSil
  10. Edacım, bu güzel tarifler senin el lezzetinle ve sevginle çok daha güzeldiir ama şimdi bende bu tarifini deneyeceğim. Umarım seninki gibi olur :) çok sağol güzel tariflerin için ��

    YanıtlaSil
  11. Güzel arkadaşım, bu tarifler eminim senin şahane el lezzetin ve sevginle güzeldir ama bende şimdi bu tarifini deneyeceğim :) kocaman öpüyorum seni.. Bu güze blog için teşekkürler 😍

    YanıtlaSil

Yorum Gönder