Etli Yaprak Sarma

              Aslında pek söylenecek söz yok. Bir yandan dolmamı ısırırken bir yandan da fotoğrafları çekmek çok zevkli bir işti doğrusu... Ama harcı hakkında konuşmak gerekirse şöyle: Genelde harcını pişirmeden yapraklar sarılıyor, bunu bende denedim ama tadı pek hoşuma gitmedi açıkcası... Bu sefer pişirerek denemek istedim. İyi ki de denemişim. Sonuç önceki deneyimlerimlerime göre çok çok iyiydi. Eşim o kadar iştahla yiyiyordu ki (keşke fotoğrafını çekebilseydim :))onu görünce bu sefer yaptım dedim kendime...


Malzemeler:
  • 250 gr. salamura ya da asma yaprağı
  • 500 gr. kıyma
  • 2 çay bardağı pirinç (küçük boy bardak)
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1 çay bardağı zeytinyağ- ayçiçek yağ karışımı (küçük boy bardak)
  • 3 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 su bardağı ılık su
  • Karabiber, pul biber, nane (Her birinden birer tatlı kaşığı kadar kullandım, isteğe göre ayarlanabilir)
  • Tuz 
  • 6 dal Maydonoz ( İsteğe bağlı arttırılabilir, Ben kullanmadım)

Yapılışı:

  1. Geniş bir tencerede yaprakları yaklaşık 12 dk haşlayın ve ılımasını bekleyiniz.
  2. Ocağı orta derece ısıya alın.
  3. Tencereye yağı dökün ve ısınmasını bekleyin.
  4. Soğanları ince ince doğrayıp yağda kavurun.
  5. Kıymayı ilave edin ve biraz karıştırıp  kapağını kapatın. (10 dk. kadar)
  6. Salçaları bir kase alın ve üzerine sıcak su döküp karıştırın ve karışma ilave edin.
  7. Pirinçleri yıkadıktan sonra karışıma ilave edip bir kez daha karıştırın.
  8. Bu dakikadan sonra kapağını kapatıp suyunu çekene kadar bekleyiniz. 
  9. Suyunu çektikten baharatları ilave edip karıştırın.
Not: Baharatların hepsini en son kullanırsanız yemeğiniz daha lezzetli olacaktır.



İç malzemleri hazırladıktan sonra:

  1. Tencerenin dibini yaprak ile kaplayın.
  2. Etli yaprak sarma zeytin yağlı sarmaya nazaran daha kısa ve tombuldur.
  3. Yaprakların geniş alanına 1 yemek kaşığı harç konularak kenarları içine katlanır ve yaprak sarılır.
  4. Sarmalar düzgün şekilde tencereye yerleştirilir.
  5. Sarmaları yerleştirdikten sonra üzerine sarma taşı ya da tencerenizin ebatına göre porselen bir tabak koyulur.
  6. Son olarak 2 su bardağı ılık suyu ilave edip kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriniz.
  7. Piştikten sonra yoğurt ile servis ediniz.



Afiyet Olsun.

Yorumlar

  1. ellerine sağlık sevgili arkadaşım
    seni izlemeye aldım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok Teşekkürler, Hoşgeldiniz!

    YanıtlaSil
  3. blogun cok hosuma gitti seni izlemeye aldim sende buyur istersen sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emel Hanım :) Sitenizi inceledim, başarılarınızın devamını dilerim,
      Sevgiler:)

      Sil
  4. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım elllerıne sağlık...nefıs lezzetler var..hangısıne yorum bırakayım derken dolmalar da nefıs olmuş...canım takıbe alıyorum senı bu güzel lezzetleın takıpcısıyım bende beklerım sayfama...sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder