Fırında Pırasa

          Bol miktarda C, K ve B vitaminleri ile potasyum, kalsiyum, silisyum, manganez, kükürt, bakır, iyot ve demir içeren pırasa besin değeri yüksek bir gıdadır. Evet bu sadece Pırasanın faydalarından birkaçı arkadaşlar. Bende okuduğumda bu kadar vitamin deposu olduğunun farkında değildim. Bu faydaları açıklamak istedim çünki yediğimiz besinlerin içerisinde hangi vitaminlerin var olduğunu bilmemiz gerektiğini düşünüyorum. Bundan sonra yayınlayacağım sebzeli ve meyveli tariflerde bu şekilde yayınlamayı planlıyorum. Umarım hoşunuza gider... 

          Resimlerde görüldüğü üzere bu sulu yemek tarzında olmuyor, daha çok böreğe benziyor. Ama tadı enfes..Tarif son derece basit, tek önemli nokta pırasaların iyi pişmiş olmasıdır. Bu tarif menünüzde ara sıcak  ya da davetlerde tuzlu olarak ikram edeceğiniz türde. 

 Malzemeler:


  • 4 ya ya 5 adet pırasa
  • 2 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1 su bardağı beyaz beyniri
  • 10 dal maydonoz
  • 1 adet yumurta
  • 1-2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • tuz
Üzeri için: Galeta unu


Yapılışı:


  1. Pırasaların sadece beyaz bölümlerini kullanıyoruz. Dilimleyip sirkeli suda bekletiniz.
  2. Pırasaları bir süre beklettikten sonra suyunu süzüp buharda ya da suda haşlayınız. (İyice pişene kadar)
  3. Bir kapta rendelenmiş kaşar peyniri, peyaz peniri ve yumurtayı karıştırıyoruz.
  4. Maydonozları ince ince kıyıp karşıma ilave ediniz.
  5. Pırasalar haşlandıktan sonra maydonozlu karışıma ilave ederek homojen karışmasını sağlayınız.
  6. Yuvarlark ya da dikdörtgen borcama biraz sıvı yağ döküp karışımı da üzerine ilave ediniz.
  7. Son olarak üzerine tamamını kaplayacak şekilde galeta ununu serpiniz.
  8. Önceden ısıtılmış 180-ya da 200 derecede ( fırın tipinize göre) galeta ununun rengi pembeleşinceye kadar pişirin. ( Benim fırınımda yaklaşık 40 dk. da pişti.)


Afiyet Olsun.

Yorumlar

  1. ellerine sağlıkk en kısa zamanda deneyeceğim mesela yarın:)

    YanıtlaSil
  2. bugün denendi.herkesten tam not aldı.sık yapılanlar listesine eklendi bile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun Özlemcim, beğenmeniz beni çok mutlu etti, teşekkürler :))

      Sil
  3. Canımm beğenmene çok sevindim. Ellerine sağlık.
    Deneyip yorum yapman beni çok mutlu etti.
    Öpüyorum :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder