Kremalı Brüksel lahanası




            Merhabalar, bugün kış sebzelerimizden bol vitamin kaynağı olan ama tadı çok beğenilmediğinden pek yenilmeyen brüksel lahanalarından bir tarif paylaşacağım. Bu küçük lahanaların o kadar çok faydası var ki kış aylarında bir kere de olsa yenmesi gerektiğini düşünüyorum. Daha önceleri denediğim tarifler arasında en iyisi  Cafefernando  sitesinin olduğuna kanaat getirdim. Lahanın o acı tadı yerini krema ve limon ve karabiber ile daha hoş bir tada bırakıyor. Bence et yemeklerinin yanına alternatif olabilir. Tarifi aynen paylaşıyorum arkadaşlar...

 Malzemeler:
   (2-4 kişilik)
  • 500 gr. Brüksel lahanası  
  • 45 gr. tereyağ
  • 1 limon suyu
  • 1/4 su bardağı krema
  • 1/2 su bardağı tam yağlı süt
  • 1/4 su bardağı sebze suyu ya da su
Yapılışı:
  1. Lahanaların bir-iki dış yaprağını soyuyoruz. Üzerindeki siyah lekeli ya da sararmış yaprakları alıyoruz.
  2. Soyma işleminden sonra temizleyip brüksel lahanalarını ikiye bölüyoruz. Temiz mutfak havlusuyla lahanları kurulayınız.
  3. Tereyağını ocakta eritip lahanaları ekleyin ve orta-yüksek ateşte 2-3 dakika kavurun. Çok yumuşatmamaya özen gösterin.
  4. Ocağın altını kısın ve krema, süt, sebze suyu ya da suyu, tuz ve karabiber ekleyin. Ben sebze suyu yerine yarım sebze bulyonunu su bardağının 1/4'ü kadar su içinde eritip yemeğe kattım ve güzel oldu.
  5. Tencerenin kapatığını kapatın ve yaklaşık 10 dakika, brüksel lahanalarını biraz yumuşatıp kremasını içine çektikten sonra altını kapatın. Ben biraz yumuşak olmasını istediğim için biraz daha uzun bişirdim.
  6. Tel süzgeçten geçirerek tabaklara servis edin. Tencere kalan sosu içine bir limon suyunu dökün. Eğer ekşi sevmiyorsanız yarım limon suyu kullanabilirsiniz. 2-3 dakika daha pişirin tuz karabiberini ayarlayıp üzerine gezdirin.
Afiyet Olsun :)

Yorumlar

  1. Bana ugradigin icn önecikle tesekkür ederim ;))

    Cok fadayli saglikli yarayisli yemek olmus canim.
    Ellerine saglik ve afiyet olsun


    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Yorumların için çok teşekkürler Elifcim :) Bu blog oluşturmanın en güzel tarafı, yeni yeni insanlar tanımak gerçekten bunu çok seviyorum. Rica ederim her zaman uğrarım günümün yarısı internete geçiyor :)) kim neyi yapmış takipteyim...
    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  3. hımm. pek "cafe fernando" olmuş, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder