Kestaneli ve çikolatalı odun rulo pasta

       Hayatta mutluluk için illa özel günler aranmamalı, yine de ilişkiye biraz heycan katsın diye bu durumdan istifade edebiliriz diye düşünüyorum. Beraber birşeyler yapmak ya da bir öpücük bile yetmeli bazen... 
       La sonsuzluk hecesi adlı kitapta, Tanrı'nın cennetten erkeğe kelimeler kitabını, kadına ise annelik duygusunu verdiği yazıyordu. Lakin Aşk'ı tek bir kişiye veremem dedi Tanrı, çünki çok ağır, anca ikiniz taşıyabilirsiniz...
       Aşk, mutluluk ve sağlık hep sizinle olsun...



       Herkesin gününün güzel geçmesiyle... Bugüne özel bir pasta tarifi vereceğim. Keki Pastanelerde yediğimiz yumuşak muzlu rulo pastasının kek ile aynı. İlerki zamanlarda pastayı muzlu yapmayı düşünüyorum.
       Tarifin uzun olduğuna bakmayın nolur, ben ayrıntılara yer verdiğim için böyle. Elimden geldiği kadar açık yazmaya ve sıralamaya çalıştım. Tarif JoyofBaking.com'dan, eğer videosunu izlemek  isterseniz buraya tıklayınız. Sevgilerimle...

Malzemeler:

Sünger keki tarifi:

*İlk Kısım
  • 35 gr. un
  • 30 gr. mısır nişastası
  • 2 adet büyük boy yumurta + 3 adet büyük boy yumurtanın sarısı
  • 100 gr. toz şeker 
  • 1 çay kaşığı vanilya ekstresi (özü)
*İkinci Kısım
  • 2 adet büyük boy yumurtanın beyazı
  • Bir çimdik tuz
  • 15 gr. toz şeker
İç ve dış kreması tarifi:
  • 250 gr. konserve kestane
  • 2 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı sıvı krema
  • yarım paket tereyağ
  • 100 gr. bitter çikolata (%70 kakao)

Yapılışı

  • 43x30 cm'lik dikdörtgen ince tepsiye önce eritilmiş tereyağı sürün, yağlı kağıt serin ve üzerine tekrar eritilmiş tereyağı sürün, bekletin.
  • Fırını 230 dereceye alın.
*İlk kısım yapılışı:
  1. Un ve mısır nişastasını bir kapta karıştırın.
  2. Ayrı bir kaba iki adet büyük boy yumurta + üç adet yumurta sarılarını 100 gr. toz şeker ile mikser ile krema haline gelinceye kadar çırpın. (5 dk.)
  3. Krema halini aldıktan sonra vanilya ekstresini ilave edin ve 30 saniye kadar tekrar mikserle çırpın.
  4. Kremalı karışımının içine üç aşamada unlu karşımı ilave edin. Bu sırada mikser kullanmayın sadece  tahta kaşık ile karıştırınız.
*İkinci kısım yapılışı:
  1. Cam ya da metal bir kabın içinde, iki adet büyük boy yumurtanın beyazını mikser ile 1 dk. çırpın.
  2. Ardından içine bir çimdik tuz koyarak köpük haline gelene kadar çırpın.
  3. Son olarak 15 gr. toz şekeri ilave ederek 3 dk. kadar çırpıyoruz. 
  • 1. kısımda yaptığımız karışımın içine 2. kısımda hazırladığımız karışımı üç aşamada ilave edin. (Mikser kullanmayın, tahta kaşıkla karıştırınız.
  • Dikdörtgen tepsinin üzerine hazırladığımız karışımı döküyoruz. 230 derecede 6-8    dk. üzeri altın- kahve olana dek pişirin.
  • Fırından çıkarttıktan hemen sonra üzerine pudra şekeri serpiniz.
  • Temiz bir bezle keki üzerini örtün ve tepsiyi ters çevirin. Yağlı kağıdı yavaş yavaş kaldırın, üzerine tekrar bolca pudra şekeri serpin.
  • Bez üzerinde olan kekin bir kenarına bezi katlayın ve kıvırmaya başlayın. ve döndürerek rulo haline getirip bekletin.
  • Bu sırada iç kremasınının yapımına geçelim.




  1. Konserve kestane, sıvı krema, pudra şekeri ve tereyağını bir kapta püre haline getiriyoruz.
  2. Çikolatayı benmari usulu ya da mikro dalgada eritin. Hazırladığınız kestane püresi karışımının yarısını bir kaba alın. Diğer yarısının içine erimiş çikolatayı ilave edin ve karıştırın.
  • Bez ile sarılı rulo haline getirilen keki yavaşça açınız. İçine hazırladığınız kestane püresini sürünüz. Tekrar rulo haline getiriniz.
  • Bir kenarından keserek rulo pastanın üstüne koyunuz. Çikolatalı karışımla etrafını kaplayınız. 

Afiyet Olsun...

Yorumlar

  1. edacım ben geldim canım
    mmmmm
    miiiiis
    ellerine sağlık
    bir dilimi ben aldım
    :)))

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar buyrun tabiki :))

    YanıtlaSil
  3. Keşke her odun böyle olsa :)
    Bakmaya doyamadım pastaya. Çocukluğumda pastanelerde satılan pastalara benzettim. Ellerine sağlık Edacım. Tarif uzun ama yapmaya değer bence.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. hahaha ne kadar degisik bir tarif cok begendim
    cok güzel :-)

    YanıtlaSil
  5. hmm müthişsin sen ya istla gel dükkan buldum mekan açıyoruz :)

    YanıtlaSil
  6. müthiş diyorum başka da birşey diyemiyorum. elleriniz dert görmesin. sizi izlemeye aldım ben de beklerim. ayrıca çay kahve bahane etkinliği 8-22 şubat arası ev sahibesiyim ben de beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Çok Teşekkürler ediyorum Herkese :))

    YanıtlaSil
  8. Ben bu pastayi bir kere yedim daha yiyemedim.:( Edaa ne olur bir kere daha yap. Muharrem de istiyor.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba ben sizin sitenizi yeni keşfettim ve hayran kaldım kesinlikle öncelikle belirtmek isterim.peki bu tarifi kestane yerine muzla falanda yapabilirmiyiz. ben kestaneden pek hoşlanmam da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Leyla Hanım, Teşekkür ederim :) Bence bu tarif muzlu üzeri çikolata kaplı şekilde yapılabilir İçine muzlu pastacı kreması üzerine çikolata ganaj dökerek harika bir pasta elde edebilrisniz. Ayrıca sitede muzlu rulo pastanın tarifide mevcut, göz atmak isterseniz linki veriyorum: http://www.edalimutfagim.com/2012/10/muzlu-rulo-pasta-ve-pastaci-kremasi.html
      Sevgilerimle

      Sil
  10. selamun aleyküm edalı mutfağım vanilya ekstresi(özü) dr.oetker'in vanilya aroması olur mu işin ehline sormak istedim cevap verirseniz.

    YanıtlaSil
  11. Aleyküm selam Zeynep Hanım, tabiki olur kullanabilirsiniz.
    Teşekkürler, kolay gelsin!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder