Fırınlanmış Kabak Galeta

         Bahar geliyor, artık güneş bizi ısıtıyor... Hal böyle olunca yazı düşünüyorum onu düşününce de kilolarımı :)) Ne kadar dikkat etsemde hareketsizlikten kilo alıyorum. Şimdiden detoks kürleri araştırmaya başladım. Ayrıca sebze ağırlıklı beslenmeye devam... Biraz da spor yapsam sanırm sorunumu halledebileceğim...  
         Bugün şöyle hafif şeyler yiyelim istedim. Klasik kabak yemeklerinin dışında, bir yemekten ziyade atıştırmalık kabak galetalar yaptım. En sevdiğim yönü ise fırında pişiyor olması. Yağ oranı sadece dip soslarda mevcut. Tabi isteyenler sosları cipslerle de tüketebilir, benim gibi zayıflamak isteyenler ise kabakla :)) 

       Tarif ile ilgili notum: Dilerseniz sebzeli bulyon kullanabilirsiniz. Yarısını toz haline getirip yumurtalı karışıma ilave etmeniz yeterli olacaktır.

Malzemeler:

  • 2 adet büyük boy kabak
  • 2 yumurta
  • Galeta unu
  • Pul biber, tuz
Domatesli dip sos için:
  • 2 adet chery domates
  • 1 tatlı kaşığı ev yapımı domates salçası
  • Çok küçük, bir diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
  • Kekik
Krem peynirli dip sos için:
  • 2 yemek kaşığı beyaz krem peynir
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • Küçük bir sarımsağın yarısı
  • Nane, karabiber

Yapılışı:
  1. Kabakların kabuklarını soyun ve ortadan ikiye bölün. Tekrar ikiye bölerek içlerindeki çekirdekli bölümü kaşık yardımıyla çıkartın. Parmak kalınlığında çubuklar halinde dilimleyin.
  2. Bir kapta yumurtaları çırpın üzerine arzunuza göre pul biber ve tuz ekleyin. Diğer bir kaba da galeta ununu dökün.
  3. Çubuk şeklindeki kabakları önce yumurtalı karışıma sonra da galeta ununa batırın.
  4. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin ve 200 derece de üzeri altın-kahve olana dek pişirin.
Domatesli dip sos:
  1. Domatesleri küçük parçalara kesiniz.
  2. Orta büyüklükteki cezveye tereyağ ve salçayı ekleyip karıştırın. Ardından domatesleri ilave edin.
  3. Yarım sarımsağı püre haline getirin ve baharatlarla beraber karışıma ilave edin.
  4.  Ksık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.
Krem peynir dip sos:
  1. Krem peynir ve yoğurdu karıştırın.
  2. Sarımsağı püre haline getirin ve karışıma ekleyin.
  3. Göz kararı nane ve az miktarda kara biber ekleyin ve karıştırınız.

Yorumlar

  1. ellerine sağlık canım
    mmm mis olmuş
    :))

    YanıtlaSil
  2. ben bayıldım bu tarife en kısa zamanda yapacağım ... teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene Minecim çok pratik gerçekten hem de hafif.
      Sevgilerimle :))

      Sil
  3. çok orjinal görünüyor denemek isterim,
    eline sağlık edacım

    YanıtlaSil
  4. değişik ve güzel bir sunumu varmış ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Çok farklı ve güzel bir tarif. Mutlaka denemek istiyorum ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. MİSSSSSSS CANIM YEDİM BENDE ÇORBA İÇMEYE BEKLERİMMMMM.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder