Mis Kokulu Sümbüllerim


        Merhabalar, Bugünü yemek tarifi yerine çiçeklerime yer vermek istedim, sümbüllerime...
Çiçek yetiştirmeyi çok seviyorum, onların o yeni filizlenmiş hallerini görünce o kadar mutlu oluyorum ki.. İnsanlar hala mucize beklerken neden bunları göz ardı ediyor dersiniz?  Hala yenileniyorsa bu dünya bence daha başka mucize ne olabilirki...
     
        Hollanda'ya gelmem ile birlikte çiçeklere, bitkilere olan merakın daha da arttı. Şu anda evimde gül, sümbül, lale, orkide ve barış çiçeği var. Hele sabah kalktığımda sümbülleri koklamadan edemiyorum. Mevlam ne güzel yaratmış her birini...
   
        Ayrıca yaklaşık 6 ay önce bir siyah lale ektim ve bu sıralar çiçeğini açacak, heyecanla onu bekliyorum :) Soğan halinden bir çiçeğe dönüşmesi mutheşem bir şey. Yakın zamanda onu da fotoğraflayıp sizinle paylaşacağım.

     

         Evde sümbül yetişmek isterseniz eğer size kısa bilgiler verebilirim:

  • Sümbüller genellikle sonbahar ve kış aylarında ekilir. Bahar aylarında da açamaya başlarlar. 
  • Ekimi sırasında önce saksınızı toprakla kaplayın ardından üzerine soğanın uc kısmı size bakacak şekilde yarısını toprağın içine yerleştirin. Daha sonra üzerini çok kalın olmayacak şekilde tekrar toprakla kaplayın.
  • Ayrıca bir not daha bu tür çiçeklerin toprağını her zaman nemli tutmak gerekmektedir.
                  Ayrıca videosunu seyretmek isteyen olursa diye sümbül ekimini paylaşıyorum.



   Güzel bir hafta sonu dileğiyle...
Hoşçakalın.

Yorumlar

  1. Çiçekleri bende çok seviyorum.sümbüller çok güzel ayrıca siyah laleyi çok merak ettim.görüşmek dileğiyle. sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. ben geldim canım
    bende severim çiçekleri
    mis canımmmmmm
    :)

    YanıtlaSil
  3. Nuray, Bir kase lezzet, çok teşekkürler lalelerim açmak üzere onlarını da yakında yayınlayacağım
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Edacım
    yorumların bana ulaşıyor ancak iş yoğunluğundan dolayı henüz geri dnük yorum yazamadığım için yayınlamadım yani yorumlara mutlaka yorum yazdıktan sonra yayınlıyorum canım benim güzel yorumların için çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam peki, çok sevindim bana geri dönmenize, sizin sitenizi çok seviyorum çünki devamlı takipteyim :))

      Sevgilerimle...

      Sil
  5. çiçekler sevilmez mi hiç mevlam ne güzelde yaratmış

    YanıtlaSil
  6. Baharın müjdecisi sümbül kokusu..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder