Gecenin Kraliçesi 'Siyah Lale'



         Uzun bekleyişin ardından siyah lalelerim sonunda açıyor... Yaklaşık 6 ay önce ekmiştim. Emeklerimin karşılığını almak çok güzel bir duygu... 
Hazır açmışken bende fırsat bu fırsat bol bol resimlerini çektim, umarım beğenirsiniz :)




           Siyah lale diye ismi geçiyor ancak göründüğü üzere tam siyah değil. Bu konuda ufak bir araştırma yaptım. Siyah olması biyolojik açıdan da mümkün değilmiş. Genelde rengi koyu mor- koyu kestane arası yani siyaha en yakın olan renk laleler üretilebiliyormuş.

           Lale ekimi hakkında kısa notlarım:
  • Ekimi Eylül- Aralık ayları arasında yapılmadır. Mart-Nisan gibi çiçek açar.
  • Lalenin sivri ucu size bakıcak şekilde, 10-15 cm derinliğe ekilmelidir.
  • Her birinin arası 10-12 cm olmalı.
  • Ekimiden sonra toprağını her zaman nemli tutmalısınız. 
     Siyah lalenin bir diğer adı: 'Quen of the Night' = 'Gecenin Kraliçesi


Yorumlar

  1. Uzun emeyin sonucunu gormek ne guzel. Rabbim ne kadar guzelsin. Rengi ozellikle cok guzel,,
    Emek verdiginiz elleriniz dert gormesin.
    Sevgiler canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçektende Öyle :)
      Çook teşekkürler...
      Sevgilerimle.

      Sil
  2. benim de var beklediğim bir lalem... ama biraz geç diktiğim için geç açacak sanırım şu anda topraktan fışkırması 2 cm kadar anca oldu.

    bu arada senin rulo odun pastana hayranım eşim çikolatalı pek sevmez onun dışı beyaz ya da antepli versiyonunu deneyeceğim fırsat bulunca...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende geçen haftalarda ektim 4 adet kırmızı lale, seninki gibi canım 2-3 cm kadar. Belki aynı zamanda açar lalelerimiz :))

      Çok sevindim Gökçecim pastamı beğenmene, bende bu sefer muzlusunu yapmayı planlıyorum,
      Teşekkürler
      Sevgilerimle...

      Sil
  3. muhteşem bir güzellik, Allahın varlığına ispat gibi siyah bir çiçek ve bu kadar güzel.

    YanıtlaSil
  4. gerçekten kraliçe gibi...bayıldım çok güzel.
    sevgiler
    http://yasemininmutfagindan.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder