Aşotu Çorbası (Erzurum Usulü)


Malzemeler:

  • 1 su bardağı buğday 
  • 1 avuç kadar tuzlanmış aşotu
  • 4 su bardağı yoğurt
  • 1-1,5 yemek kaşığı tereyağ*
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 adet yumurtanın sarısı
  • sıcak su
Dilerseniz: 250 gr kıyma, tuz, karabiber ve un

Yapılışı:
  1. Buğdayı geceden ıslatın ya da vaktiniz yoksa eğer düdüklü tencerede haşlayın.
  2. Islanmış buğdayı tencereye koyun 1,5 lt su ile iyice yumuşayana kadar haşlayın.
  3. Geniş bir kapta yoğurt, un ve yumurta sarısını çırpın. Tenceredeki buğdaylar yumuşadıktan sonra bir kepçe suyundan alın ve yoğurt karışıma yavaş yavaş, sürekli karıştırarak ilave edin. Ardından bu karışımı tekrar tencereye yavaşça, karıştırarak ilave edin.
  4. Soğanı yemeklik doğrayın, tavada kısık ateşte tereyağını eritin ve soğanları kavurun. (tereyağını yakmadan) Sonrasında tavadaki soğanları yağı ile beraber çorbanıza ekleyin.
  5. Aşotunu bir kaseye alın, ıslatın ve sonrasında süzün (içindeki tuzları atmayın) ve çorbaya ilave edin. Tadına bakın gerekirse tuz atın. 
Notlarım:
* Gözünüze katı bir çorba gibi görünüyorsa biraz sıcak su ilave ediniz.
*Tereyağını bol sevenler 1,5 y.k. kullanabilirler bence daha lezzetli oluyor.
* Ayrıca bu çorba bekleyince tadı daha da güzelleşiyor.
* Köfteli aşotu yapmak için; Kıymayı, tuz ve karabiber ile yoğurun. Nohut büyüklüğünde toplar elde edin, una bulayarak yoğurt karışımını ilave ettikten sonra çorbaya ekleyiniz.

Aşotu ile ufak bir açıklama:


        Aşotunun bir diğer adı kişniştir. Kişnişi büyük supermarketlerde ya da pazarlarda bulmanız mümkündür. Kurultmuş kişnişi bulmanız daha kolaydır. Ama bu çorbaya özellikle önceden tuzlanarak saklanan ya da taze olan kişniş ya da aşotu daha makbüldur.


Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. merhabalar...bir kasede ben alabilir miyim ?
    ellerinize sağlık...
    sizi izlemeye ve bloguma davet etmeye geldim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. merhabalar. sitemizde başlatmış oldugumuz yemek tarifi yarışmasından haber vermek istedim. yemek tarifleri sitemizde birincisi başlayan yemek yarışmasında yarışmamıza toplam 200 tl para ödülü koymuş bulunuyoruz. yarışmamıza yeterli katılımın olması durumunda yarışmamız her ay düzenli olarak devam edecektir. bu ilk yarışmamız olması sebebi ile sizlerin desteğine ihtiyacımız var, bloğunuzda yarışmamızı duyuran bir yazı yayınlarsanız sevinirim. ayrıca yarışmamıza katılmak isterseniz yarışmamıza katılım şartlarını buradan okuyabilirsiniz. http://www.yemekgurmesi.com/yemek-yarismasi.html desteklerinizi bekliyorum.

    İnşallah yarışmamız başarılı olursa küçük ev aletleri hediyeleri ile yarışmamız her ay devam edecektir. Desteklerinizi esirgemiyeceğinizi ümit ediyorum. Teşekkürler, iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  3. Çorba nefis gözüküyor, çok da güzel anlatmışsınız ama " aşotu" nedir? ve nerede bulabiliriz. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan Bey gerekli açıklamayı siteye ekledim. Ayrıca teşekkür ederim bu soruyu sorduğunuz için.

      Sevgiler

      Sil
  4. ben bu otu çok seviyorum bizde buna kinzi de denir aşotu da salatalara da çok güzel tat verir tazenane dereotu beraberinde ayrıca sizin gibi yayla çorbası yada yoğrt çorbasında bende yapıyorum nefis bir tat ve koku ellerinize sağlık edalımutfağım bu arada bütün blogu okuyorum buraya gelince otumu görünce buradada yorum yapayım dedim :)blogun tariflerin çok güzel ellerine emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Bu ota ingilizce "Cilantro" denir. Ozellikle Mexican mutfaginin vazgecilmezlerindendir. ne yazik ki tadi bana oldukca agir gelse de bu corbayla birlikte ancak yiyebiiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Seneler once komsumuz yapip getirmisti o kadar cok hosuma gitmistiki o zamanlar ,ama ustune konulan out bilmedigim icin yapamadim hic.Simdi Cilantro oldugunu ogrenince sasirdim ,ilk Amerikaya geldigimde esim maydanoz diye almisti , teyzemde dolmaya koymustu ,nasil tiksinmistim o zaman :) Ama bu corba ile cok guzel oluyor

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık çok güzel olmuştur eminim.. Verdiğiniz tarif kaç kişilik acaba?9-10 kişiyeyeter mi?teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder