Sütlaç


Malzemeler:

  • 1 çay bardağı pirinç (küçük boy bardak)
  • 2 su bardağı soğuk su
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1,5 yemek kaşığı nişasta
  • 1 su bardağı soğuk su
Yapılışı:

  1. İki su bardağı suyla pirinçleri suyu çekene kadar haşlayın.
  2. sütü ilave edin ve biraz karıştırın.
  3. Şeker ve vanilyayı ilave edin tekrar karıştırdıktan sonra kısık ateşte kaynayana kadar pişirin (bu aşamada devamlı karıştırmanıza gerek yok sadece pirinçlerin yapışmaması için ara ara kontol edin).
  4. Soğuk suyun içnde nişastayı çözdürün.
  5. Süt iyice kaynadıktan sonra da nişastalı suyu yavaş yavaş ve bir yandan karıştırarak ekleyin.
  6. 10-15 dk. ara ara karıştırın ve karışım hafif ağırlaştıktan sonra altını kapatın ve kaselere doldurun.
Afiyet Osun!


Yorumlar

  1. Merhaba Eline sağlık Edacım..En sevdiğim ama en sevdiğim süt tatlısı.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) teşekkür ederim Yasemin Hanım, o zaman buyrun gelin beraber yiyelim :))

      Sevgilerimle

      Sil
    2. Yemiş kadar oldum .Teşekkür ederim..

      Sil
  2. Oglum cok sever sütlaci,bugün yapayim ben de.Ellerinize saglik.Yiyenlere afiyetler olsun.....Ben de beklerim,sevgiyle ve dostca kalin.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız Hanım, çok teşekkürler, mutlaka deneyin, İnşallah beğenirsiniz.
      Sevgilerimle..

      Sil
  3. Sütlaç bizim evin vazgeçilmez tatlısıdır nefis görünüyor ellerinize sağlık
    Yorum bölümünde kelime doğrulamayı kaldırırsanız daha kolay yorum bırakabiliriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için kelime doğrulamayı şimdi kaldırdım :) Sütlacı bende çok seviyorum, yaz aylarında hem serinletici hem de hafif...
      Sevgiler

      Sil
  4. Merhaba,
    Sütlaca bayılırım,en sevdiğim sütlü tatlılardandır.Ellerinize sağlık.Bu arada blogunuz çok güzel, sizi izlemeye aldım.Ben de beklerim.Görüşmek dileğiyle,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. ÇOk güzel olmuş elllerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. çok severim. bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek üzere

    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. sütlaç nefis olmuş eline sağlık...

    YanıtlaSil
  8. sütlacı çok severim eline sağlık izlemeye aldım mutlu hafta sonları dilerim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder