Evde Makarna Yapmak!

  Evde makarna yapmak :) bu da nerden çıktı şimdi diyorsunuz değil mi? 

     Şöyle anlatayım: Tarif denerken birkaç tane yumurta sarısı arttığını fark ettim. Yumurtanın beyazı olsa biraz hindistan cevizi biraz pudra şekeri derken kokoş kurabiye yapabiliyorum ama geriye kalan yumurtanın sarısı olunca ne yapıyım ben bunlarla diye hep araştırma halinde buluyorum kendimi.. derken makarna aklıma geldi. Nasıl yapılıyordu bu diyerek biraz araştırmamdan sonra buldum! 


     Sonuç gerçekten taze makarna lezzetindeydi. Sevindiğim iki şey oldu, biri yumurtalarım ziyan olmadı ikincisi de makarna yapmayı öğrendim:) 


    Normalde makinesiyle sert hamuru hemen açabiliyorsunuz ama ben önce oklava ile sonra da merdaneyle bir kaç seferde açabildim, olsun eskiden o makinemi vardı diyerek kaçıyorum ben :)) Sizde deneyip yorumlarınızı yazarsanız çok mutlu olurum.


Sevgiyle kalın...



Malzemeler:
(2 kişilik)
  • 4 adet yumurta sarısı
  • 100 gr un.
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz 



** Makarnanın bir diğer tarifi ise her 100 g un için 1 yumurta ve 1 yemek kaşığı zeytinyağı ve tuz eklerek yapmaktır. Ben genellikle bu yöntemi tercih ediyorum. Yapılışını videolardan izleyebilirsiniz.










Yapılışı:
  1.  Tüm malzemeleri mutfak robotundan geçirin. Sert bir hamur elde edeceksiniz. Daha sonra hamuru buzdolabında yarım saaat kadar dinlendirin.
  2. Önce merdane ile daha sonra oklava ile yufka inceliğinde açın. Üzerine biraz un serpin. 3 parmak genişliğinde makarna hamurunu katlamaya başlayın ve bıçak ya da pizza bıçağı ile kesin. 
  3. Kestiğiniz parçaları una bulayarak oklavaya asarak dilerseniz yarım saat kadar kurutun ya da hemen haşlayabilirsiniz.
  4. Dilerseniz, yoğurtlu ya da domatesli sos ile sunum yapabilirsiniz.


Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. Babaannem yapardı kesme çorba hatta makinesi vardı :) Güzel fikir. Ben de deneyeceğim en yakın zamanda.

    YanıtlaSil
  2. Demek eskidende o makine varmis :P yorumlarini bekkiyorum canim :))
    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  3. Süper olmuş bol bol yapalım kilo alalım:))
    Buarada Blogunuzu çok beğendim hemen bu siteye katıl kısmını tıkladım artık izlemekteyim:)))
    Sizide benim kine beklerim.
    komirra.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim özgecim, tabi seve seve gelirim :))
      Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder