Çikolatalı 'Top Kekler' ve Pastacı Kreması

          Bugün son derece pratik bir tarif vereceğim. Evlerimizde kalmış bayat ya da taze kekleri pastacı kreması ile lezzetlendiriyoruz. Kakaolu kek tarifini  kolayca temin edeceğimizden dolayı sizlere sadece pastacı kremasının (Cremé Patissere) tarifini vereceğim. Bu kremayı dilerseniz pastalarınızın arasına kullanabilir hatta sade bile yiyebilirsiniz (Neden olmasın! :))

Malzemeler:

  • Bayat ya da taze kakaolu kek 
  • çikolatalı pastacı kreması
Üzeri için;
  • Bitter çikolata
  • Dekoratif şekerler
Çikolatalı pastacı kremasının malzemleri:
  • 1/2 litre süt
  • 3 adet yumurta
  • 5 gr. vanilya( 1paketten biraz az)
  • 150 gr. toz şeker
  • 150 gr. margarin
  • 65 gr. un
  • 50-100 g eritilmiş ve oda sıcaklığında çikolata (tercihe göre bitter ya da sütlü)
Çikolatalı pastacı kremasının yapılışı:
  1. Sütü kaynatınız.
  2. Ayrı bir tencerede yumurta, toz şeker ve unu iyice karıştırınız.
  3. Bu karışıma sütü ilave ederek çırma teli ile karıştırınız.
  4. Kısık ateşte koyulaşıncaya kadar pişiriniz.
  5. Piştikten sonra vanilya ve margarini ilave edin.
  6. Son olarak eritilmiş çikolatayı ilave edin.
** Krema tarifi Megep krema,sos ve şuruplar kitabından alınmıştır.

Notlarım:
  1. Pürüzsüz bir krema elde etmek için mutlaka toz malzemelerin elenmesi gereklidir.
  2. Krema tarifinden çikolatayı çıkararak içine mevsimine göre örneğin 5-10 adet çilek meyvelerini püre haline getirip meyveli ya da 1-2 yemek kaşığı kakao ilave edip kakaolu pastacı kreması elde etmeniz mümkündür. 
  3. Krema soğuduktan sonra plastik kap içerisinde ağzı kapalı olarak buzdolabında en fazla 3-4 gün bekletebiliriniz.
  4. Kremayı kullanmadan önce oda sıcaklığına gelmesini bekleyin ve tekrar mikserle çırpmanızda fayda var.
  5. Bu tarifle yaklaşık 1,5 litre kadar krema elde edeceksiniz.

Top Kekin yapılışı:
  1. Keki makineden geçirerek kırıntı haline getirin.
  2. Kırıntıları bir kaseye alın ve üzerine kekin miktarına göre pastacı kreması ilave edin. (Ben yaklaşık 2- yemek kaşığı kadar koydum)
  3. Karışımı yoğurmaya başlayın, elde edeceğiniz hamur; hafif hemli, sıktığınızda dağılmaması gerekmektedir.
  4. Ardından top şeklinde yuvarlayın.
  5. Çikolatayı ben mari usulu eritin. Dilerseniz keklerin üzerine şekliller yapın ya da tamamını batırın. Üzerini dekoratif şekerlerle süsleyin.
Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. nefis olmuşlar canım.olsada yesem.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Süslü süslü pek de şirinler :) Kremayla yapmak hiç aklıma gelmemişti. Güzel fikir doğrusu.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen "eldeki malzeme ile ne yapılır'' 'dan ilham alarak gerçekleşti :))

      Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. süper bi tarif ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. iştah kabartıyor ellerinize sağlık =)) bloğunuz çok bilgilendirici takibe aldım benim bloğumada beklerim görüşmek üzere=))

    YanıtlaSil
  5. merhabalar
    sizi izlemeye aldım.
    ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor

    YanıtlaSil
  6. aldım bir tanede ben,çok güzel...eline sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Ben aslında kuru domatesli ekmek için gelmiştim ama buna saplandım kaldım :) kreması çok hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
  8. Bişe sorucam çikolatalı pastacı kremasının malzemelerinde 150 gr. margarin yazıyor onun yerine tereyağ kullanabilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Margarin yerine tereyağ kullanabilirsiniz ancak biraz tereyağın kokusundan dolayı kremaya farklı bir tad verebilir, benden söylemesi :))

      Sil

Yorum Gönder