Kazandibi Tarifi

      Bugün 15. yüzyıldan beri Türk mutfağında yapılan geleneksel sütlü tatlımızı sizlerle paylaşmak istedim. Tarif hem pratik hem de pastanelerde yediğimiz lezzette...

Malzemeler:

  • 1 lt süt
  • 250 g toz şeker (1,5 su bardağı kadar)
  • 65 g pirinç unu (5 yemek kaşığı tepeleme)
  • 55 g nişasta (3 yemek kaşığı tepeleme)
  • 25 g pudra şekeri (2,5 yemek kaşığı)
  • Yarım paket vanilya ya da limon kabuğu rendesi
                                                               Yapılışı:
  1. Süt tencereye dökülüp ocağa konur, pirinç unu ve nişasta eklenir ve karıştırılarak 10 dakika kaynatılır.
  2. Şeker eklenip eriyinceye ve muhallebi kıvamını alana kadar karıştırılır. Bir kere kaynatılıp ocaktan alınır.
  3. Elinize çok az tereyağ ya da margarin alın ve borcam tepsiyi yağlayın ve üzerine pudra şekerini serpin.
  4. Hazırlanan muhallebiyi borcam tepsiye dökün. 
  5. Kazandibinin her tarafının eşit yanması için ocak üzerinde çevrilerek pişirilmesi gereklidir.
  6. Oda sıcaklığına geldikten sonra buzdolabında 5-6 saat bekletiniz.

  **Bu tarif megep sütlü tatlılar kitabından alınmıştır.

Notlarım:
  • Borcam tepsiyi tercih etmemdeki neden hem kazandibinin altının eşit şekilde yandığını görmek hem de  kazandibini kolayca çıkarıldığı içindir.
  • Kazandibini bu sefer de çeşitli kalıplar kullanarak servis yapmak istedim farklı sunumlar arayanlar için güzel bir alternatif olabilir.
Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. Çok şirin bir sunum :) Ben de evde denedim birkaç defa ama beceremedim. Ne güzel görünüyor seninkiler. Ellerine sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. süper olmuş harıka gorunuyor ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  3. merhabalar ,az önce kazandibi yapmıştım ama cupta yapıp sadece fırında üzerini kızartmak istedim,biraz akışkan istiyordum baya akışkan oldu,gezinirkende sizin tarifinizi görsdüm çok güzel ellerinize sağlık.
    Blogunuza izleyici oldum,bende yeni blog açtım,izleyicim olursanız çok sevinirim sizi siteme davet ediyorum sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. slm sımdı tarıfınıızı ıncelıyordum da.borcamda soguduktan sonra muffın kalıplarına mı aldınız .yane anlayamadım.?bılgılendırebılrımısınız.benım aynı yıldız seklınde muffın kalıplarım var .yane parcalanmadımı nasıl cozmedım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Kazandibi borcamda sogudukdan sonra uzerine metal yildiz ya da kalp seklindeki kaliplarimi bastim. Yani hic borcamdan cikarmadan kaliplari kullanarak bu sekilleri cikarttim ve catal yardimi ile tabaga tasidim ;))

      Sevgiler

      Sil
  5. Borcam ocak üzerinde nasıl çevriliyor? Ocağınız elektrikli cam yüzeyli olanlardan mı? Alevli ocakta nasıl yaparız? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, benim ocagim alevli olanlardan, ocagi orta-kisik dereceye alin. Tereyagi ve pudra sekerlenmis borcama muhallebisini doktukten sonra ocagin uzerine alin. Her tarafi esit sekilde yavasca cevirerek karamelize edin.

      Sil
  6. dün yaptım ve gerçekten çok güzel oldu. eşim inanamadı kazandibi yaptığıma. teşekkürler edalı mutfağım..

    YanıtlaSil
  7. gram olarak yazdığınız ölçüleri daha net belirtebilirmisiz.hemen yapmak istiyorum.kazandibini ailece çok seviyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, Kazandibi tarifini yemek kaşığı ve bardak ölçüleri ile yazdım, şimdiden kolay gelsin :)

      Sil

Yorum Gönder