Cikolata Bombasi

     
           Bugün yoğun kakaolu ve çikolatalı sütten yapılmış çikolata bombası kek tarifini veriyorum sizlere.  küçük ısırıklar alarak damağınızı şenlendirecek olan bu lezzetin yanında bir fincan kahveniz ve güzel sohbet ile kendinizi mutlu edebilirsiniz.

Malzemeler:

  • 4 adet yumurta beyazı
  • 4 adet yumurta sarisi
  • 1 su bardağı + 1 su bardağından iki parmak eksik toz seker (300 g)
  • 3 su bardağı un (300 g)
  • 1,5 su bardağı toz kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağından iki parmak eksik sivi yag
  • 2 su bardağı kakaolu sut
Üzeri için: Pudra şekeri.
                                                    

                                                                                     Yapılışı:


  1. Cam kasede yumurta aklarını çırpın ve bekletin.
  2. Ayrı bir kapta yumurta sarıları ve toz şekeri çırpın ve sıvı yağı da ilave ederek çırpmaya devam edin.(Korkmayın karışım pütürtülü olacaktır.)
  3. Un ve kakaoyu ekleyin ve spatula yardımıyla karışıma iyice yedirin.
  4. İyice karıştırdıktan sonra kakaolu sutu ve kabartma tozunu ilave edin ve karıştırmaya devam edin.
  5. Son olarak önceden çırptığımız yumurta akını 3 asamada karışıma ekleyin. Her aşamasında karışımların iyice karıştığından emin olduğunuz anda bir sonraki malzemeyi ekleyin.
Tarifin adresi: www.alpro.com/nl/cooking/chocoladebom


Notlarım:
  • Tarifin orijinalinde 2 su bardağı kakao kullanılmıştır ve bende bu sekil denedim, ancak çok yoğun olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle 1,5 su bardağına indirdim.
  • Bu tarifin karışımı akıcı değildir. Katı bir karışım elde ediyorsunuz, dilerseniz kalıba döktükten sonra içine donmuş vişne ya da findık, ceviz parçaları yerleştirebilirsiniz. İkinci denememde ben frambogaz-ceviz ikilisini koyarak yaptım ve sonuç mükemmeldi kesinlikle tavsiye ediyorum.
  • Ayrıca fırından çıktıktan sonra biraz soğumasını bekleyip daha sonra alüminyum folyo ile bir gece bekletirseniz eğer açıldığında nemli bir keke dönüşüyor hatta brownie gibi oluyor diyebilirim, mutlaka deneyin ;)


Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor en yakın zamanda denemeliyim ben de,sevgiler..Mine

    YanıtlaSil
  2. Yoğun kakaolu bir kek gibi görünüyor. Çok severim yoğun kakao tadını. Tam benlikmiş :)
    Görüntüsü de harika. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. kekin yapısı çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Eda cım bu tarifi yaptım çok güzel oldu herkes hazır kek sandı:)) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Canim afiyetler olsun, begenmene cok sevindim, guzel yorumlarin cok tesekkurlern:)

    YanıtlaSil
  6. Eğer bende zaman bularsam yapacağım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder