Zeytinli ve Sade Acma Tarifi

           Dün, canım şöyle zeytinli zeytinli açma çekti . İnternette sade açma tarifini biraz araştırdıktan sonra bu tarifi buldum. Hem pratik geldi hem de yazılan yorumları okuyunca cesaretlenip yapmaya başladım. Ben zeytinli istiyordum tabi bu nedenle tarife ufak dokunuşlarım oldu.Tadına ise bayıldım ve denemenizi tavsiye ederim...


Malzemeler:

  • 3 su bardağı ılık süt
  • 1 paket kuru maya
  • 2 yemek kasığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı yağ
  • Alabildiğine un
  • İç dolgusu için 1 kase zeytin ezmesi
Yapılışı:
  1. Ayrı bir kabin içerisinde ilik süt ve kuru mayayı karıştırın ve beklemeye alınç
  2. Bu sırada başka bir kabın içerisine tuz, seker ve sivi yağı ilave edin karıştırın ve son olarak sütlü maya karışımını da ekleyip yeniden karıştırın.
  3. Yavaş yavaş un eklemeye başlayın, hamuru gayet yumuşak olacaktır.
  4. Son olarak ele biraz yapışır haldeyken hamuru yoğurmayı bırakabilirsiniz, sütlü-yağlı olan hamur kendini çabuk toparlayacaktır.
  5. Çalıştığınız kabin ağzını sıkı kapatarak sıcak ortamda mayalanmasını sağlayınız.
  6. Mayalandıktan sonra elinize bir miktar sıvı yağ alarak hamurdan bir parça koparın içine zeytinli açma yapmak isterseniz bir tatlı kaşığı kadar zeytin ezmesi koyun ve bürkerek simit seklini verin.
  7. Üzerine yumurta sarısı surun ve susam ve çörek otu serpin.
  8. Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pisirin.

Tarifin kaynağı: www.e-tarifler/borek_tarifleri/acma.0.html

Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. ellerinize sağlık süper olmuş:)tarifi mutlaka deneyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
  2. açmalar nefis canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Açmalar çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık. Bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açmaya bayılırım, sadesini daha da çok severim, eline sağlık.

      Sil
  4. Yumuşacık, çok lezzetli görüntüleri var. Nefis olmuşlar, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Hele ki zeytin ezmesi Gemlik zeytininden ise çok güzel olur. Ellerine sağlık, sabah sabah canım istedi :)

    YanıtlaSil
  6. nisantasinda kovan firin vardir onun acmalarina benzettim sabah sabah nasilda ozlemisim tarif icin tesekkuler en kisa zamanda deneyecegim

    YanıtlaSil
  7. CNM YAPTIM KEKINI BAYILDI HERKES VALLAHI SUPER OLDU FACEMI KOYCAM BAKARSINN

    YanıtlaSil

Yorum Gönder