Lokum Kek

          Bugün sizlere yumuşacık, al benisi yüksek hem pratik hem de çok lezzetli bir tarif vereceğim... Tarifimiz sevgili Nazmiye Hanim'dan... pratik bir kek tarifi ararken buldum kendisini :) blogunda daha ne guzel tarifler var bakmanızı tavsiye ederim benden söylemesi ;))


Malzemeler:

  • 4 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker (Ben esmer seker kullandım)
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • Yarım su bardağı sut
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 adet limon kabuğu rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Sosu için;
  • 3 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • Yarım su bardağı pudra şekeri
  • 65 gr tereyağı (1,5 yemek kaşığı kadar)
  • 100gr bitter çikolata (tarifte yok ben ekledim)
Bulamak için; hindistan cevizi


Yapılışı:
  1. Yumurta ve toz sekeri yumurtaların rengi değişene kadar mikser ile 3-5 dk. çırpın
  2. Sıvı yağ, sütü ve limon kabuğu rendesini ekleyip çırpmaya devam edin.
  3. Un, kabartma tozu ve son olarak vanilyayı da ekleyerek pürüzsüz bir kıvam elde edin.
  4. 32 cm'lik borcama kek karışımını dokun ve önceden ısıtılmış fırında 180 derecede üzeri altın kahve olana kadar pişirin (dilerseniz kurdan testi yaparak pişip pişmediğini anlayabilirsiniz)

Sos için: Bütün malzemeleri bir tencereye alın ve kısık-orta ateşte 1-2 taşım kaynaya kadar pişirin. Kaynadıktan sonra içine çikolata parçalarını ekleyerek serin bir yerde soğumaya bırakın (buzdolabı hariç)

** Her iki malzemede  (kek ve sos) soğuduktan sonra keki istediğiniz büyüklükte keserek önce sosa batırıp ardından hindistan cevizine bulayın. 10 dk. bekledikten sonra servis yapabilirsiniz.

Kaynak: http://mutfaktanaz.blogspot.nl/2012/01/lokum-kek.html

Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık görünüm ve sunum harika çok severek yaptığım bir tarif.

    YanıtlaSil
  2. ben de başka bir yerden bulmuştum lokum kek tarifini.oldu epey,iki kez yaptım.yiyenler bayılıyor.klasik kek gibi olmamış,yumuşacık,çok güzel diyorlar bir ağızdan :)

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyorlar,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. bu keki bende çok sık yapıyorum:)benimde blogumda tarifi var
    ellerinize sağlık çok nefis olmuş sunum sevgiler

    YanıtlaSil
  5. mmmmm favorim nefis ve harikasın arkadaşım:)))

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Şeker Tatlar Anneler Gününe Özel Kurabiye Seti Hediye Ediyor. Çekilişimize katılımlarınızı bekliyoruz.Ayrıntı:www.sekertatlar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar canım,
    Lokum kek harika görünüyor. Ellerine sağlık. Bloğunu izlemeye aldım. Bana da beklerim. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmmm.....:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder