Şekerpare Tarifi

     Merhabalar...
     Uzun bir aradan sonra tekrar yazıyorum arkadaşlarım...
     Şu aralar yoğun bir dönemden geçiyorum hamilelik, doğum derken şimdi de minik kızım, Aylinimle uğraşıyorum. Kızım şimdi 4. ayında, zaman kavramını Aylin'den sonra tamamen yitirdim, saatlerle kovalamaca yaşıyorum resmen. Ama olsun çok güzel uğraşlar bunlar farkındayım :) bence Allah'ın bana en güzel hediyesi: Anne olmak. Bu nedenle birinci öncelik meleğimle uğraşmak oldu, ondan arta kalan zamanlarımda denediğim ve lezzetinden emin olduğum tarifleri yayınlamaya devam edeceğim. Onlardan bir tanesi birçok sefer yaptığım bu nefis şekerpareler... Bu bayram ve ramazanda imdadıma yetişen tatlılarımın tarifi: Kevserinmutfağından. Bu sitede daha bir çok güzel tarifi deneyebilirsiniz.


Malzemeler:

(~25 adet için)
  • 200 gr. tereyağ
  • 3/4 su bardağı irmik
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 2 adet yumurta (Birinin sarısını üzeri için ayırın.)
  • Aldığı kadar un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu (Ben 1 paket kullandım)
  • 1 paket vanilya 
Şerbeti için:
  • 4 su bardağı toz şeker
  • 4,5 su bardağı su
  • 3-4 damla limon suyu
Yapılışı:
  1. Tereyağını krema haline gelinceye dek mikserle çırpın. Üzerine bir adet yumurta, yumurta akı, pudra şekeri ve irmik ekleyin ve karıştırın.
  2. Azar azar un ekleyerek yoğurmaya başlayın, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyin.
  3. Oyun hamuru kıvamı alana kadar un ekleyerek yoğurun.
  4. Ceviz büyüklüğünde parçalar alarak istediğiniz şekli verin.
  5. Üzerlerine çatalla fazla bastırmadan çizik atın ve ayırdığınız yumurta sarısını sürün.
  6. Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar karıştırın.
Şerbeti için:
  1. Şerbeti şekerpareler soğumaya başladıktan sonra yapmaya başlıyoruz.
  2. Su, şeker ve limon suyunu tencereye alıp şeker eriyene kadar karıştırın.
  3. Kaynamaya başladıktan sonra 10-15 dk. daha kaynatıp altını kapatın.
  4. 5 dakika ilk sıcağını çekmesini bekleyip şekerparelerin üzerine dökün, 
  5. Şerbeti iyice çektikten sonra üzerlerine antep fıstığı tozu dökerek servis edin.
Kaynak: http://www.kevserinmutfagi.com/sekerpare.html


Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. Elinize saglik olsun canim..
    Kucuk tatli kizin anali babali bugusun..
    Anne olmak cook guzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canim, gecenkten oyleymis :)

      Svgiler

      Sil

Yorum Gönder