Patatesli Kek

     
      Bugün sevgili Nevsal Ablam'dan bir tarif yayınlayacağım sizlere...
      Günlerin vazgeçilmesi olarak değerlendiriyorum bu keki ben, yanında kısırla da harika bir ikili oluyorlar :) zaten bu şekilde tadmıştım canım ablamda da. Bana kalsa bu kekin ismi patatesli kek olmamalı. Çünki içinde yok yok, istenilen her sebzeden birazcık ile bol vitaminli kek yapmak mümkün... Deneyin derim!
      Güzel bir gün geçirmeniz dileğiyle...


Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 3 su bardağı un ya da çavdar unu
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 3 adet orta boy patates
  • 1 adet havuç
  • 1 adet soğan rendesi
  • Yarım demet kadar maydonoz
  • Beyaz peynir
  • 2 paket kabartma tozu




Yapılışı:
  1. Yumurta, yoğurt ve sıvı yağı iyice homojen olana dek çırpın.
  2. Un ve kabartma tozunu karıştırın, sıvı karışıma üç aşamada ilave ederek katı bir karışım elde edeceksiniz.
  3. Karışımın içine soğanı yemeklik doğrayın, patates ve havucu rendeleyin, maydonozları ince ince kıyın ve son olarak peyniri ekleyin.
  4. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede, üzeri altın-kahve rengini alana kadar pişirin.

Notlarım:
  • Tarif 32 cm'lik yuvarlak borcam tepsiye uygulanmıştır.
  • Arzuya göre içine haşlanmış pırasa, ıspanak koyulabilir.
  • Üzerine susam, çörek otu haşhaş vb.. dökebilirsiniz.
  • Kek biraz soğuduktan sonra üzerine kare ya da yuvarlak şeklinde kalıplar sayesinde küçük tadımlık kekler yapabilirsiniz.
Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. çok zarif ve hoş olmuşlar, bayıldımmmm.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar ilginc gorunuyor. Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  3. Çok şık olmuşlar, ellerinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  4. bunu denemiştim daha önce ama patatesler çiğ kalmıştı. bir de bu tarifle deneyeyim

    YanıtlaSil
  5. patates sever milletiz biz, patates kekini ilk duyduğumda şaşırmıştım ama çok beğenmiştim :) eline sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder