Pizza Hakkında Herşey!

     İçinde hangi malzemelerin olduğunu bilmek ve yedikten sonra midemizi rahatsız etmemesi benim için pizzayı evde yapmanın en önemli sebeblerindendi.
     Tarifi yeni aldığım Bosch marka mutfak robotunun verdiği cd'de gördüm ve uygulamaya karar verdim. Tarifte verilen malzemlerle 4-5 adet orta boy pizza çıkartmanız mümkün. Ben pizza toplarını yapıp derin dondurucuda saklayorum, böylece hamuru her defasında yoğurma derdinden kurtulmuş oluyorum. Mutlaka deneyim derim.

Basit Pizza Hamuru Tarifi:

  • 500 g un
  • 1 paket kuru maya
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tutam tuz
  • 40 ml zeytinyağ (Türk kahvesi fincanından biraz az)
  • 250-300 ml ılıktan su (1,5 su bardağı)
Yapılışı:
  1. Kuru maya, toz şeker, biraz tuzu ılık suda eritene kadar karıştırın ve 10 dakika dinlenmeye bırakın.
  2. Sıvı karışımı geniş cam bir kabın içine alın ve un ilave ederek yoğurmaya başlayın. Yarım kiloluk un bitene kadar un eklemeye devam edin. 
  3. Yaklaşık 1 saat kadar sıcak bir alanda bekletiniz. Ben fırını önceden en düşük seviyede ısıttım sonra burada mayalanmaya bıraktım.
  4. Mayalana hamuru tekrar güzelce yoğurun.
  5. Hamuru küçük toplara bölün ve bu şekilde 1 saat kadar mayalanmaya bırakın.
  6. Bu kez mayalanan küçük topları ortadan dışa doğru parmaklarınızın ucuyla açmaya başlayın ancak kenarlarına dokunmayın, kenarların şişkin olması gerekiyor.
  7. Ardından 2-3 kaşık pizza sosunu üzerine dökün, üzerine bol kaşar rendesi ilave edin, onun üzerine dilediğiniz malzemeyi (mantar, biber, zeytin, mısır, soğan, sucuk, sosis, kavurma.. vb.) ekleyin, son olarak üzerine mozeralla peynirini koyarak pizzayı hazır hale getirin.
  8. Önceden ısıtılmış  250 derece fırında, önce alt-üst olarak 2-3 dk. sonra fırının ısısının sadece alt kısmından gelicek şekilde ayarlayın ve 2-3 dk. daha pişirin.
Pizza Sosu Tarifi:
  • 3-4 adet orta boy soyulmuş domates
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ, sarımsak tozu, karabiber, reyhan, kekik nane ve son olarak tuz.
Yapılışı; Soyulmuş domatesleri rondada püre haline getirin ve sos tenceresine alın, koyu kıvam alana dek kaynatın, ardından tuz hariç baharatları ilave edin piştikten sonra tuzu da ekleyin ve hazır!
Önemli Notlarım:
  1. Pizza hamurundan avuç içi kadar toplar yapın, her birini ayrı ayrı çıtçıtlı poşetlere koyup derin dondurucuda bekletebilirsiniz. Kullanmadan önce tek yapmanız gereken bir gece önceden buzluktan çıkarmak. Sonrasında yoğurduktan sonra kullanıma hazır hale gelecektir.
  2. Top şeklindeki hamurun ortasından dışarı doğru hamuru açmaya özen gösterin kenarlarının şişkin olması hem lezzeti hem de görüntü açısından çok önemli.
  3. Sizinde benim gibi pişirmek için pizza mermeriniz yoksa geniş fırın tepsinizi ters çevirerek arka yüzünü kullanabilirsiniz. Bunu için önce yüzeyine mısır unu serpmeniz yeterlidir.
Afiyet Olsun!

Yorumlar