Çikolatalı Muffin Tarifi

       Merhabalar.... Bugün yeni bir muffin tarifi ile karşınızdayım, Tarif son derece pratik ve kolay, yiyen herkesten tam not aldı ve pişirme süresi de çok kısa.  Acilen misafileri geliceklere duyurulur ;))




Malzemeler;
(12 adet muffin için)

  • 100 g bitter çikolata (%50 kakaolu)
  • Yarım su bardağından bir parmak eksik, yağlı  süt
  • 6 tepeleme yemek kaşığı un + 2 yemek kaşığı tereyağ ve toz şekeri çırpmak için
  • 3 tepeleme tatlı kaşığı kakao
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 100 g tuzsuz tereyağ
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 2 adet çırpılış yumurta
Yapılışı;
  1. Fırını 190 dereceye ayarlayın.
  2. Sos tenceresinin içine sütü ekleyin, bir taşım kaynatın ve çikolata parçalarını ekleyin iyice eriyene kadar karıştırın ve ocağın altını kapatın. (Çikolatayı yakmamaya özen gösterin)
  3. Un, kakao, kabartma tozu temiz bir kaba eleyin ve bir kenarda bekletin.
  4. Yumurta, tereyağ ve toz şekeri iyice çırpın, eğer görünüm pütürtülü ise 1-2 yemek kaşığı un ekleyin. (Ben 2 y.k ekledim)
  5. Yumurtalı karışımın içine elenmiş kakaolu toz karışımı ilave edin ve çırpın. Krema görünümünü aldıktan sonra erittiğiniz çikolata-süt karışımını dökün ve son kez çırpın.
  6. Kaplara 2-2,5 yemek kaşığı kadar doldurun. Dilerseniz içine ya da üzerine fındık, ceviz dökebilirsiniz.
  7. Kekleri fırına koyduktan yaklaşık 10-15 dakika içinde pişiyor. Bu nedenle mutfak saatinizi kurmayı unutmayın. (Benim fırınım 13 dk.da pişirdi)
  8. Fırından çıktıktan sonra 10 dk soğumasını bekleyin ve sonrasında servise hazır!
Not: Bu tarif Gü Chocolate cook book kitabından esinlenilmiştir.

Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. Eda Hanım merhabalar,
    İlk muffin deneyimim sizin tarifinizle olmuştu.Sabahın 5 inde kalkıp iş arkadaşlarım için hazırlamıştım üstelik. enfes olmuştu kabarmaktan çatlamıştı hatta. Daha sonra nazara mı geldi bilmiyorum asla ilk yaptığım gibi kabarmadılar.Eşim dostum sürekli muffin yapmamaı istiorlar. Misafirleri geliyor bana sipariş veriyorlar :) bende severek hazırlayıp götürüyorum. Püf noktayı asla atlamıyorum -tahta kaşıkla ve el gücümle çırpıyorum karışımı- Acaba muffinlerim neden kabarmıyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Sefika Hanım,
      Kekinizin kabarmamış olmasının nedenleri; Kekleri soğuk fırına koymuş ya da zamanından önce çıkarılmış olabilir. Kekleri fırına koydıktan sonra 25 dk. boyunca kapagını acmamalısınız, belki bundan dolayı bir sorun olabilir. Ayrıca Kullanılandğınız kap, mikser ve kaşıklar çok temiz ve kuru olmalı. Islak, yağlı ve unlu ortam yumurtanın kabarmasını önler dolayısıyla keki de.

      Sil
  2. merhaba eda hanım;
    ben muffin yapacagım ama bir şeyi bilmiyorumm ..malzemeleri yaptıktan sonra muffin kagıtlarına döküp direk düz tepsiye mi dizicez yoksa muffin kekleri için özel tepsiler oluyoya ona mı koyucazzz ???

    YanıtlaSil

Yorum Gönder