Kabak püresi (6 aylık bebekler için)



   Kabak, bebeğinize sebze olarak yedireceğiniz besinlerin arasında ilk yer alabilir. Çünkü hem yumuşak, sindirilebilir ve potasyum, magnezyum ve A vitamini açısından oldukça zengindir. Sulu, lifli ve çekirdekli olan bu sebze kabuğu soyulmadan da tüketilebilir.
        
            > Ek gıdaya başlamadan önce lütfen ek gıda bilgilendirme yazımı okuyunuz. <

     > Bu sebzeye başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışın ve ona göre hareket edin. <


   Sebzelerin besin değerlerini kaybetmemesi için özellikle buharda pişirme yöntemi tercih edilmeli. Çünkü sindirimi kolaylaştırır, sebzelerin rengi, tadı, dokusu görnümü bozulmaz, içindeki önemli vitamin ve minerallerin besin değerlerini öldürmez. Bence bu yöntemi adet haline getirmeli artık sebzelere su katarak haşlamaktan vazgeçmeliyiz. Sadece bebekler için değil yetişkinler içinde son derece önem arz etmektedir.
    Buharda pişrimek için piyasada bir sürü çeşit aparat var. Ancak illa da bu yöntemi uygulamak için zorunlu olarak satın almam gerek hissine kabılmayın. Mesela ben geçenlerde armutu haşlamak için şöyle yaptım: Derin bir tencerenin içine 2 su bardağı kadar su koydum, üzerine suya değmeyecek şekilde bir tel süzgeç yerleştirdim onun üzerine kabak dilimlerimi koydum ve üzerini tencerenin kapağıyla kapadım. İşte bu kadar gayette güzel haşlandı ve sonrasında blendırda püre haline getirerek kızıma yedirdim.


Yapılışı: 1 adet organik kabağı 2 parmak kalınlığında dilimleyin ve  buharda 5-9 dakika kadar haşlayınız. Blendırdan geçirerek püre haline getiriniz. Kabak haşlandığında sulu ve yumuşak hal aldığından başka sıvı koymaya ihtiyaç duyulmaz.

Not: Hava geçirmeyen kapların içinde buzdolabında 3 gün, dipfrizde 3 ay saklayabilirsiniz.

Yorumlar