Karamelize Etimek Kadayıfı

   Merhabalar, bugün annemle özleşen nefis bir tarifi yayınlıyorum sizlere... Burda olduğu sürece her istediğimde yaptı bu tatlıyı bana, gitmeden önce bütün notlarımı yazdım, her bir ayrıntısını sordum, ee artık Türkiye'ye dönünce de sıra bana gelmişti yapması. Ve sonuçta tam annemin yaptığı gibiydi, mmmm....
    Tarifin tadı ve püf noktalarından bahsetmek gerekirse tahmin edersiniz ki tadı ekmek kadayıfını andırıyor. Muhallebinin yanı sıra üzerine krem şanti de dökülünce, tadına doyum olmuyor :) Yalanacı malancı ama benim gibi yurt dışında bu tür lezzetlere aç olan insanlar, size sesleniyorum mutlaka deneyin! Ayrıca bu tatlıyı bir gece önceden yapmanızda fayda var çünkü alt tabanın karamelize şekeri, donunca çok daha lezzetli oluyor. Ben bu tatlıyı yaparken 20 x 30 cm 'lik dikdörtgen borcam ve toplam 8 adet etimek kullandım. Muhallebiyi 1 lt'den yaptım lakin benim borcamıma çok geldi ve sonuçta iki kase muhallebim oldu. Ayrıca daha önce büyük boy 32 cm'lik yuvarlak borcama yapmıştım. Aşağıdaki tarif bu borcama tam gelmişti.

Herkese tatlı günler...



Malzemeler:
Alt taban için;
  • 1 paket etimek (sade)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı su
Orta taban muhallebisi için;
  • 1 litre süt
  • 1,5 su bardağı toz şeker (Ben 1 s.b kullandım)
  • 1 paket vanilya
  • 5 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
Üzeri için; Krem şanti ve hindistan cevizi

Yapılışı:
  1. Dikdörtgen borcama etimekleri dizin ve kenarda bekletin.
  2. Bir su bardağı toz şekeri tencerede orta ateşte tek başına eriyene kadar karamelize edin. Rengi koyu ve bal kıvamında olacaktır. 1,5 bardak suyu ekleyin. Bu esnada sıçrayacaktır dikkatli olun. Şekerler kristalleştikten sonra kaynamaya bırakın. Bir iki taşım kaynadıktan sonra kristaller çay renginde ve kıvamında olacaktır, bu durumda ocağın altını kapatın. Etimeklerin üzerlerine dökün ve oda sıcaklığında bekletin.Etimekler iyice ılıdıktan sonra buzdolabına kaldırın.
  3. Muhallebisi için,bir tencerede süt, toz şeker, vanilya ve unu iyice çırpın ve orta ateşte kaynayana kadar karıştırın. İyice kıvam aldıktan sonra tereyağını ekleyin ve bir-iki kere karıştırın ve ocağın altını kapatın. Muhallebiyi, ilk sıcaklığı gittikten sonra ( yaklaşık 5 dakika kadar) etimeklerin üzerine dökün. Oda sıcaklığına geldikten sonra buzdolabına kaldırın.
  4. Bir kutu hazır krem şantiyi, paketin üzerinde yazılan tarife göre uyguladıktan sonra içine yarım su bardağı kadar hindistan cevizi ilave ediyoruz. Tekrar mikserledikten sonra soğuyan muhallebinin üzerine dökün ve servis edene kadar buzdolabında belkletmeye devam edin.

Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. Elinize sağlık.Bir zamanlar bende çok sık yapardım Çok nefis olur kendileri ama sizin sunumunuza bayıldım sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder