Kolay Trüf (Truffle) Tarifi


Kolay bir tarifle başlıyoruz bugün bu tarif ile pastanızı kaplayabilir ya da sıkma torbasına koyarak şekiller verebilirsiniz. Bu tarife aslında 'brigadeiro' deniyor. Benim yaptığımdan tek farkı kendine has bir süslemesi tarzı olmasıdır. Brigadeiro Brazilya'nın genellikle partilerde yapılan, aperatif tatlısıymış. Mutlaka deneyin hem pratik hem de çok amaçlı bir krema bence.


Malzemeler;

  • 1 kutu konsantre süt (Koyulaştırılmış şekerli süt)
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • Yarım çay bardağı su
  • 1 yemek kaşığı tuzsuz tereyağ
Süslemek için; Hindistan cevizi, kakao, bayat kek kırıntıları, ceviz, fındık, anasonlu şekerlemeler, antep fıstığı vb.. kullanabilirsiniz.


Yapılışı; 
  1. Yapışmaz bir sos tenceresinin içinde tereyağını eritin. Konsentre sütü ekleyin biraz karıştırın.
  2. Kakao ve suyu iyice çırpın ve bu karışımı tencereye ilave edin. Yoğun bir muhallebi kıvamında olması gerekiyor. Sonrasında Cam ya da metal bir kabın içerisine aktarın üzerini streç film ila kaplayın. Oda sıcaklığına gelince buzdolabına kaldırın ve 1-2 saat kadar dinlenmeye bırakın.
  3. Donmuş kremadan 1 çay ya da tatlı kaşığı alın. ellerinize çok az bir miktar tereyağ sürün ve kremayı yuvarlak haline getirin. Dilediğiniz malzemele ile kaplayın. Mini muffin kalıplarına koyarak servis edene kadar buzdolabında bekletin.
Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. Harika gorunuyorlar.. Istahimiz acildi,ellerine saglik.. gunes- abdurrahman

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  3. pembeli topları nereden aldınız çıtır çıtır olanlardan mı çok arıyorum da :)

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. slm meraklı kız emınounde besanda varr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim besan neresi bilmiyorum ama en yakın zamanda bulmalıyım!

      Sil
  6. pembe var mıydı hatırlamıyorum ama ben renk renk barmar diye bi siteden alıyorum meraklıkız.

    YanıtlaSil
  7. Konsantre sütü anlamadm ben :( normal şekeri çocukların içtiği kakolu muzlu sütler mi 😕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süt şekeri yani dulce de leche elde etmek için satılıyor genellikle. İsterseniz dulce de leche de kullanabilirsiniz.

      Sil

Yorum Gönder