7. ve 8. aylarda Aylin'in beslenme mönüsü

   Aylin 8. aya yani 32. haftasına yeni girdi sayılır. Bu 7. ve şimdiki zamanda kızımın yediklerini şöyle bir yazmak istedim annelere fikir vermek adına...

   Bu aya  kadar bebeğinizin yutma alışkanlığı kazanmış olmalı ki aşağıdaki besinleri rahatça yiyebilsin. Tabiki yazdıklarım benim kişisel deneyimlerim. Sizler bebeğinizin beslenmesi ile ilgili mutlaka doktorunuza danışınız! Ek gıda hakkında bilgi edinmek isterseniz bu yazımı okuyabilirsiniz.

   Aylin artık besinleri pütürtülü hatta minik parçalar halinde yiyebiliyor. Zaten ek gıdaya başladğımdan bu yana tamamen püre vermemeye özen göstermiştim ki ileride katı gıdalara çabuk alışsın diye. Bu nedenle şu anda rahatlıkla yiyebiliyor. Ayrıca su içirmeye de başladım ve çok seviyor kuzum :)

   Aylin hala gündüz 4 saatte bir toplam 3 kere anne sütü alıyor. Bunun yanı sıra 3 öğün yemek yiyiyor. Beslenmesini şu şekilde hazırlıyorum:

Sabah kahvaltısı olarak; Beyaz ekmek içi, yumurta sarısı, tuzsuz peynir, ayrıca biraz tereyağ verilebilir.
Dip not: Bazı annelerin bebe bisküvisi reçel, pekmez verdiklerini okuyorum. Bunların içinde yoğun olarak şeker mevcut. Zaten ileride bol bol tüketecekler, o nedenle ne kadar geç tanışırlarsa o kadar iyi onlar için diye düşünüyorum.

Öğlen öğünleri genellikle meyve ve yoğutla geçiyor. Aşağıdaki meyve karışımlarından yiyiyor genellikle;
  • Elma-armut; ezilmiş
  • Ekmek içi doğranmış biyolojik doğal yoğurt 
  • Avakado-muz; ezilmiş (akşam öğünü olarak ta yedirilebilinir.)
  • Ya da yoğurdun içine minik meyve parçaları eklenebilir.
Akşam öğünleri şu anda her sebzeyi yiyemediği için mönüsü belirli sebzelerle sınırlı. Kullandığım bu sebzeleri hemen hepsiyle birbirini kombinlemişimdir. Aylin bu tadların hepsini çok sevdi.

  • Pirinç-kabak- patates- havuç; ezilmiş şekilde
  • Karnabahar- kereviz; ezilmiş şekilde
  • Kereviz-havuç-patates; ezilmiş şekilde
  • Balık ya da Kırmızı et; haşlanmış şekilde, elinizle en ufak hale getirip  liflerine ayrılmış, dilerseniz sebze püresinin içine katıp ya da sade şekilde yedirin.







Yorumlar