Açma ve Kabartma tozlu un (Self-rising flour) Tarifi

Merhabalar, bugün yumuşacık pastane açmasının tarifini sizlerle paylaşıyorum. Bunun yanında kabartma tozlu un yani 'self rising flour' tarifini de yayınlıyorum. Çünki bu unla kuru mayayı birleştirince ortaya bu nefis lezzetin çıktığını keşfettim. Açmalarımı kim yediyse bayılıyor. Ben artık bu kaçıncı yapışım hakikaten unuttum.
Denemenizi tavsiye ederim.

sade-peynirli-zeytinli açma
Açma tarifi için malzemeler;
  • 1 sb. ılık süt
  • 1 sb. ılık su
  • 1 sb zeytinyağ-ayçicek yağ (yarı yarıya oranla)
  • 5 yk. toz şeker
  • 1 yk. tuz
  • 1 pkt kuru maya
  • Aldığı kadar kabartma tozlu un (yaklaşık 750 gr.)
  • İç harcı için; zeytin ezmesi, peynir
  • Üzerine yumurta sarısı, haşhaş, çörek otu, susam 
Kabartma tozlu un için malzemeler;
  • 1 kg un
  • 2 paket kabartma tozu (32g)
Yapılışı: Bütün malzemeleri temiz ve kuru bir kapta iyice karıştırınız.

Açmanın Yapılışı:
  1. 3 su bardağı kabartma tozlu un ve kuru mayayı derin kapta karıştırın. Ortasını açın içine süt, su, sıvı yağ, tuz ve şekeri ilave edin. Çırpma teli ile tüm malzemeyi iyice yedirin. Tekrar un ilave edin kulak memesi kıvamına yakın elinize hafif yapışıyorken un eklemeyi bırakın. Bu şekilde kabın üzerini nemli bir bezle örtün. 1 saat kadar mayalanmaya bırakın. (Ben fırınımın içini ılık yapıp kabı burada mayalandırmaya bırakıyorum.)
  2. Mayalanan hamuru elinizle bir iki kere yoğurun. Elinize avuç içi büyüklüğünde hamur alın.  Rulo yaparak dikdörtgen şeklini verin. Daha sonra üzerine 1 tatlı kaşığı zeytin ezmesi ya da peynir sürün. Hamurun kenarlarını birbirine yapıştırın ve tekrar uzun rulo yaparak burmaya başlayın ve uc kısımlarını birleştirin. İsterseniz bu işlemi zeytinsiz/peynirsiz sade şekilde de yapabilirsiniz.
  3. Tepsiye yağlı kağıt serin ve açmaları yerleştirin. Üzerine yumurta sarısı sürün. Haşhaş, çörek otu ya da susam serpin.
  4. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında üzeri altın-kahve olana kadar pişirn.
Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. Canım ellerıne saglık.kabartma tozlu un ıle yapılan bu nefıs açmanın tarıfını not edıyorum.nefıs görünüyor.sevgılerımı bırakıyorum.

    YanıtlaSil
  2. normal un ve ayrıca kabartma tozu kullansak nasıl olur acaba? Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o şekilde de denedim ama çok kabarmadı o yüzde kuru maya da ilave ettim.

      Sil
  3. Tarif için teşekkürler elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ne yazik ki mayali urunler tuketemiyorum boyle bir fotograf goruncede icim gitti cok guzel gorunuyorlar.

    Ceviz Hane

    YanıtlaSil
  5. görünce acıktımm :) tarif için teşekkürler ellerinize sağlk

    YanıtlaSil

Yorum Gönder