Patatesli Krep Tarifi




Sizlere hem sabah hem de akşam kahvaltılarınıza eşlik edecek hafif ve lezzetli bir tarif veriyorum.

     Patatesli krebin arasına peynir, domates, salatlık koyarak yiyebilirsiniz. Biz ailecek bu tadı sevdik bu nedenle sizlerle de paylaşmak istedim. Ayrıca bebek ve çocuklar için tariften tuzu çıkararak onların atıştırmalık öğünlerinde servis edebilirsiniz.

Patatesli krep için gerekli olan malzemeler:
  • 3 adet yumurta
  • 2 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 9 yemek kaşığı un
  • 3 su bardağı patates-pırasa* püresi
  • 2-3 dal kıyılmış maydanoz
  • 1 paket kabartma tozu
  • Yarım çay laşığı tuz*





Yapılışı:
  1. Derin bir kabın içerisinde yumurta, süt ve yağı çırpın.
  2. Püre ve maydanozu ilave edin ve karıştırmaya devam edin.
  3. Unu üç aşamada karışıma ilave edin. En son kabartma tozunu da ekleyerek homojen bir karşım olana kadar çırpın.
  4. Yağsız ısınmış teflon tavaya yarım kepçe kadar dökün biraz sallayın, güzelce yayılsın. Krebin üzeri göz göz olmaya başladıktan sonra spatula yardımı ile diğer tarafını çevirin. Bu işlemi krep karışımınız bitene kadar uygulayın.
*Dilerseniz patates-pırasa karışımı yerine patates-soğan kavurması ya da sade patatesli olarak tarifi değiştirebilirsiniz. 
* Tuz oranı tamemen opsiyoneldir.

Afiyet Olsun!


Yorumlar

  1. harika olmuş,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerıne saglık.eminım boyle boş yaptıgımız kreplere gore daha lezzetli olmustur.denenecekler lıstesıne aldım..anneler gunünü kutluyorum sevgılerımı bırakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pınarcım sağol, evet daha bi güzel oldu tadı, mutlaka dene canım, Bende anneler gününü kutluyorum, sevgiler...

      Sil
  3. ellerine sağlık canım.nefis olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder