Mozaik Kek / Marble Cake


Harika bir tarifle tekrar sizlerleyim.
Deneyin! Eminim sizde çok seveceksiniz :)


 Tarifi biraz daha kolaylaştırarak su bardağı ve yemek kaşığı karşılıklarını yazıyorum. 

Mozaik kek için gerekli olan malzemeler:

  • 6 adet yumurta
  • 125 g toz şeker (8 yemek kaşığı)
  • 1 çay kaşığı vanilya özü ya da 1 paket vanilya
  • Bir tutam tuz
  • 113 g eritilmiş tereyağ (Yarım su bardağı kadar)
  • 128 g elenmiş un (6 tepeleme yemek kaşığı)
  • 125 g eritilmiş bitter çikolata (%50 kakaolu olanı tercih ediniz)
  • 125 g eritilmiş beyaz çikolata


       >> Tarifte dikkat edilecek en önemli husus; Toz şekerin yumurtaların içinde iyice erimiş olması yani açık sarı rengini ve köpük kıvamını alana kadar çırpılmış olmasıdır. <<



Yapılışı:
  1. Yumurtaları ve toz şekeri rengi tamamen açık sarıya dönene kadar çırpın. Kekin kabarması için  mutlaka iyi çırpmalısı gerekiyor.
  2. Bir tutam tuz ve vanilya özünü ya da paket vanilyayı ilave edip karıştırın.
  3. Eritilmiş tereryağını da ekleyip güzelce çırpın. Unu eleyerek karışıma ilave edin. Bu aşamadan sonra spatula ya da tahta kaşıkla alttan üste doğru karışımı söndürmeden unu yedirin.
  4. Beyaz ve bitter çikolatayı mikrodalgada ya da benmari usulu ile eritin.
  5. Kek hamurunu iki ayrı kaplara alın. Bir kap diğerinden biraz daha fazla olsun. Fazla olan kaba, erititilmiş beyaz çikolayı, az olan kaba da eritilmiş bitter çikolatayı karıştırın.
  6. İstediğiniz kek kalıbını kullanabilirsiniz. Ben geniş dikdörtgen kalıp kullandığım için kekim kabarmamış görünebilir. Siz dilerseniz boton kek kalıbı kullanabilirsiniz.
  7. Seçeceğiniz kalıbın içine yağlı kağıt serin. Yoksa eğer kabı tereyağı ile fırçalayın ve üzerine un serpip fazlasını kabı ters çevirerek atın. Ardından kaba önce beyaz çikolatalı karışımın yarısını döküp yayın. Sonra bitter çikolatalı karışımın tamamını dökün. Tekrar son kalan beyaz çikoltalı kek hamurunu da döküp ve yine karışımı yayınız. Bir bıçak yardımı ile çok batırmadan hamurun üzerine dalgalar çiziniz.
  8. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında rendi altın-kahve olana kadar pişiriniz. Pişme süresi 35-40 dk. kadardır. Fırından çıktıktan sonra soğumasını bekleyip kalıp öyle çıkarınız.
Kaynak: Tarif cookwithalia.com adresinden yararlanılmıştır.

Afiyet Olsun!

Yorumlar

  1. İlk kek denemelerine başladığım yıllarda yaptığım bir keki hatırlattı bana, ebru gibi üst desenlerine bayılmıştı babacığım, nasıl gururlanmıştım, sevinmiştim. Belki de yıllardır o motivasyonla pişiriyorum.. Kendimi o küçük kız çocuğu sanıyorum fırının başına her geçişimde...Bayıldım bu tarife, hemen deneyeceğim.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Nomalde bu marble kekleri klasik kek hamuruyla yaparız, tadını sevmem açıkçası yavan gelir. Ama bu tarif çok farklı görünüyor. Çikolatalarla nefis olmuştur diye düşünüyorum. Görüntüsü de göz alıcı zaten. Ellerinize sağlık. Deneyeceğim ben de inşallah.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder